laatste dienst controleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koenie

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2004
Hoi helpers,

om te kunnen bepalen hoelang het geleden is dat iemand ingezet is bij een bepaalde opdrachtgever willen wij een dbtje maken.
Weet iemand van jullie hoe dit moet?

Het dbtje bestaat (nu) nog uit de velden

ID
Naam
Datum
Dienst

Het is dus de bedoeling dat het dbtje een melding gaat geven als er meer dan bv 10 dagen zit tussen de inzetbaarheid van de betreffende medewerker.
Dit is voor ons belangrijk ivm de eventuele kennisvervaging bij de diverse opdrachtgevers.

alvast bedankt

Bijlagen

he Bericht opsomming
Gostdog doe ik iets mis of kom ik met die link bij een softwaresite?

Hoi Paul,
ja dat klopt, maar de demo die je te zien krijgt is meer bedoelt om je een idee te geven hoe je een personeelsregisitratie systeem kunt opzetten. vrijwel alles wat de demo heeft kun je ook in access programmeren, hoewel je hiervoor toch wel gevorderd moet zijn maar oefening baart kunst en ik heb dit ook laten zien om er ideen mee op te doen.
gost

Hoi Paul,

bedankt voor het meedenken.
Het is echter niet geheel wat ik bedoel.

Zal proberen het duidelijk uit te leggen;

In een invoerformulier vul ik de volgende gegevens in;

naam
datum
dienst

de bedoeling is nu dat ik op het formulier (automatisch) een melding krijg als een bepaalde medewerker meer als 10 diensten bij ons niet meer is ingezet.
De bezetting krijgen wij iedere week van kantoor doorgefaxt en mijn teamleider wil dit dus niet bij gaan houden via Access.
Dus, Gostdog, is een complete personeelsplanning geen oplossing voor ons en onze kennis van Access is beperkt.Vandaar mijn vraag op dit forum.

Kan je bijna volgen, dus je wilt dat je in een overzicht kan zien van personeelsleden:

Hoeveel diensten hij of zij heeft gewerkt en wanneer de laatste dag was.
Ook wil je een nieuwe dienst in kunnen voeren .

ik heb een opzet gemaakt maar het is te groot... heb het voor een paar dagen op mijn stite gezet kijk onder aan de pagina en klik op "rooster"

Paul,

Hartstikke bedankt.
dit is inderdaad wat ik bedoel, echter....

als ik nu een nieuwe datum wil invullen dan krijg ik de volgende melding

deze eigenschap is alleen- lezen en kan daarom niet worden ingesteld.

ik weet niet hoe ik deze melding weg krijg.

Koenie

Perfect

Paul,

Nogmaals hartstikke bedankt voor je inzet.
Hier kunnen wij wel mee verder.
Mijn teamleider sprong een gat in de lucht.

Koenie

wel vertellen dat je het zelf hebt gemaakt !!! je weet maatr nooit waar t goed voor is !
:confused:

die vlieger gaat niet op

Hoi Paul,

(helaas) gaat die vlieger niet op.
Mijn teamleider heeft "onze" hele correspondentie op de voet kunnen volgen.

vind ook niet dat ik met de eer moet (en mag) gaan strijken.

Zelf duik ik nog wel in hetgeen je gemaakt heb om zo te kijken (en leren) of ik hier in de toekomst meer mee kan.

Koenie

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan