• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Laatste getal uit een kolom laten zien

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

RonalddeGroot

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2025
Ik heb in de cellen B4:B15 het volgende staan in de eerste 3 cellen 510, 480, 510 daarna t/m B15 NB()'s. Ik heb in E4 het volgende staan=ALS(B4=ZOEKEN(2;1/(ISGETAL(B4:$B$15));B4:$B$15);B4;NB()) en gekopieerd naar E15. De formule laat het laatste getal zien in E6, nl 510, maar laat in E4 ook 510 zien. De formule werkt zolang er in kolom allemaal verschillende bedragen staan. Wat moet ik aanpassen?

Laatst bewerkt:
budget
[td]
510​
[/td]​
[td]
460​
[/td]​
[td]
510​
[/td]​
[td]
#N/B​
[/td]​
[td]
#N/B​
[/td]​
[td]
#N/B​
[/td]​
[td]
#N/B​
[/td]​
[td]
#N/B​
[/td]​
[td]
#N/B​
[/td]​
[td]
#N/B​
[/td]​
[td]
#N/B​
[/td]​
[td]
#N/B​
[/td]​
Kolom E dit staat in de cellen in kolom E=ALS(B4=ZOEKEN(2;1/(ISGETAL(B4:$B$15));B4:$B$15);B4;NB())
laatste
[td]
510​
[/td]​
[td]
#N/B​
[/td]​
[td]
510​
[/td]​
[td]
#N/B​
[/td]​
[td]
#N/B​
[/td]​
[td]
#N/B​
[/td]​
[td]
#N/B​
[/td]​
[td]
#N/B​
[/td]​
[td]
#N/B​
[/td]​
[td]
#N/B​
[/td]​
[td]
#N/B​
[/td]​
[td]
#N/B​
[/td]​
Bericht automatisch samengevoegd:

Dit maakt het niet duidelijker, lijkt me

Nee, want met een voorbeeld wordt een Excel bestandje bedoeld zoals hieronder.

De formule in E4 doet wat gevraagd wordt. B4 (=510) wordt vergeleken met de laatste waarde (=510 in B6). Deze zijn gelijk dus formule = waar en je krijgt de waarde van B4 in E4.

Wat moet de gewenste uitkomst(en) zijn? Alleen op de regel met de laatste waarde een getal?
Waarom als die NB() fouten? Heeft dat een reden?

Bijlagen

Wat ik wil is dat alleen E6 het getal 510 geeft en niet E4 en E6. Dat in kolom E echt alleen het laatste getal wordt weergegeven in dezelfde rij als in kolom B

Mogelijk zoiets voor jouw specifieke geval.
Code:
=ALS.FOUT(ALS(ISFOUT(B5);B4;"");"")

Deze is nog iets beter omdat hierin ook de laatste waarde (B15) weergegeven wordt als deze ingevuld is.
Code:
=ALS.FOUT(ALS(OF(ISLEEG(B5);ISFOUT(B5));B4;"");"")

Laatst bewerkt:
Bij mij werkt die zonder als.fout
Bericht automatisch samengevoegd:

Dank Peter,

Als die 330 nu ook nog op E9 had gestaan, dan had die goed voor mij geweest.

Terug
Bovenaan Onderaan