• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

laatste tabblad is een optelling, hoe zie ik de waarden die tot dit totaal leiden

• Onderwerp starter Onderwerp starter yuio
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

yuio

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2004
Ik heb een aantal tabbladen bij elkaar opgeteld in een totaal tabblad. Nu wil ik per cel in het totaal tabblad kunnen zien wat de waardes zijn van de andere tabbladen.

vb
tab1 = 10
tab2 = 12
tab3 = 15

nu wil ik, als ik op de cel sta van het totaal tabblad, die de totale waarde bevat van de 3 tabbladen, de volgende waarden weer terug zien (met tabbladnaam)
tab1 = 10
tab2 = 12
tab3 = 15

Is dit mogelijk??

Misschien denk ik wat te simpel, maar als je op het totaal-tabblad een overzicht maakt als volgt:

Tabblad totaal
tab1 10
tab2 12
tab3 15

totaal 37

Dan heb je toch precies wat je wilt?

Hoi yuio,

Je vraag is niet echt duidelijk, dit is een poging tot een antwoord:

Terug vinden van de naam van een werkblad:
=DEEL(CEL("bestandsnaam";Blad1!A1);VIND.SPEC("]";CEL("bestandsnaam";Blad1!A1))+1;99)

Waarbij Blad1!A1 een willekeurige cel van het werkblad is. Het resultaat is Blad1 of in jouw geval Tab1.

Het totaal dat er achterstaat kun je gewoon met een som-formule doen:
=SOM(Blad1!$D$3:$D$99)

Als de naam van het tabblad veranderd dan verandert in de som-formule de naam automatisch, daar hoef je niets aan te doen.

Jeroen

herformulering

Bedankt voor de reacties.

Het blijkt dat ik wat duidelijker met mijn formulering moet zijn.

Een voorbeeld (zie bijlage) werkt misschien beter.

Het voorbeeld bestaat uit 4 tabbladen, 3 data sheets genaamd lokatie 1 t/m 3 en een totaal blad.

Als ik op het totaal blad sta wil ik weten waar jan in week 1 was. Ik kan elk tabblad bekijken, echter de werkelijkheid is dat ik +/- 12 tabbladen met data heb.

Dus wat ik wil zien als ik op cel D5 van het totaal blad ga staan is

Lokatie1 = 2
Lokatie2 = 1
Lokatie3 = 1

Ik hoop dat dit mogelijk is.

Groet, Ewout

Bijlagen

Hoi Ewout,

Het wordt al duidelijker.

Allereerst een verbetering voor je formule op het totaalblad.
D5: =ALS(ISLEEG($A5);"";SOM.ALS('lokatie 1'!$A$5:$A$20;$A5;'lokatie 1'!D$5: D$20)+SOM.ALS('lokatie 2'!$A$5:$A$20;$A5;'lokatie 2'!D$5: D$20)+SOM.ALS('lokatie 3'!$A$5:$A$20;$A5;'lokatie 3'!D$5: D$20))

Al dat vert. zoeken, kost alleen maar rekentijd.

Wil je op het totaalblad per medewerker zien hoeveel tijd hij/zij op een lokatie heeft doorgebracht (per medewerker 12 regels) of wil je een staatje kunnen maken waarin je van een medewerker kunt zien waar die geweest is. In dat geval zou ik een extra werkblad toevoegen:
A5 Naam medewerker
B5:B16 De lokaties
D3:BD3 Weeknummers
D5:BD16 =SOM.ALS(INDIRECT("'"&$B5&"'!$A$5:$A$20");$A$5;VERSCHUIVING(INDIRECT("'"&$B5&"'!C$5:C$20");0;D$3))

Jeroen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan