• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Laatste tekst voor een bepaald teken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Omteleren

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2011
Hoi,

Hoe kun je met een formule dit uitlezen: Afspraken.xlsm
Het gaat om het laatste deel. Er kunnen meer submappen zijn.

In cel A! staat: C:\Users\naam\Documents\Excel-Access\Afspraken.xlsm

Hoe kun je dit met een formule doen.

Bijlagen

Hoi Ven A.
Ik heb het nu op een topic "Bestanden met mappen en submappen weergeven in Excel" gezet. Ik dacht dat het voor het forum beter was dat ik een nieuwe topic opende.

Ik zie vaak ingewikkelde formules voorbij komen en ik weet niet hoe dit zo op te lossen. Ik denk iets met de functie spec.zoeken of zoiets dergelijks.

Hoi Alexcel.
Bedankt het is wat ik bedoel. Bedankt voor deze moeilijke formule.

Deze is nog klein beetje korter:
Code:
=VERVANGEN(A2;1;VIND.ALLES("@";SUBSTITUEREN(A2;"\";"@";LENGTE(A2)-LENGTE(SUBSTITUEREN(A2;"\";""))));"")
Of voor Excel 365:
Code:
=VERVANGEN(A2;1;MAX(FILTER(RIJ($1:$100);DEEL(A2;RIJ($1:$100);1)="\";""));"")

Laatst bewerkt:
Hoi Alexcel,

Superknap. Kun jij in het kort uitleggen hoe je hiertoe komt. Hoe kan de functie de laatste slash pakken.
Bedankt voor je hulp. Ik was hier niet uitgekomen.

De eerste formule staat min of meer uitgelegd in de link in post #4 (engelstalig).

De Excel 365 formule knipt met de DEEL functie de hele tekst op in individuele tekens en vergelijkt deze met een \. Zo ja wordt de positie ervan opgenomen in een lijst, zo nee wordt deze uitgeFILTERed. De MAXimale positie geeft die van de laatste \ weer. Met de VERVANGEN functie kun je daarna alles tot en met die positie vervangen door "niets".

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan