Laatste update veld in Access

• Onderwerp starter Onderwerp starter MeMz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MeMz

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2007
Beste Allen,

Is er een mogelijkheid om een query of rapport te maken waarin je kan zien wat de laatste wijzigingen zijn geweest in de desbetreffende records ?

Alvast bedankt.

Nee, die is er eigenlijk niet. Wel kun je een Log tabel laten maken, die wijzigingen in objecten etc. vastlegt. Voor het bijhouden van historie op wijzigingen in je gegevens zul je een Historietabel moeten maken, en die vullen met de door jou gewenste gegevens.

zou je me heirmee op weg kunnen helpen ? welke acties moet ik hiervoor uitvoeren ?

dit zegt mij eigenlijk niet veel eerlijk gezegd....

Een vraag is makkelijk gesteld, maar de oplossing kan behoorlijk ingewikkeld zijn :) Zoals nu dus! Het voorbeeld bevat een formulier dat een tabel inleest. Per record zie je links de oorspronkelijke gegevens (in de blauwe tekstvakken) en rechts tekstvakken waarin je teksten kunt muteren. Met de knop <Wijzigen verwerken> sla je de wijzigingen op. De wijzigingen worden opgeslagen in een aparte tabel, die met een apart formulier worden bekeken met de knop <Historie weergeven>.
En dat is volgens mij wat je vraagt.

De wijzigingen in de formulier wat ik nu heb, die worden al automatisch opgeslagen in de desbetreffende tabel... Is het verplicht om een knop te hebben om deze wijzigingen te verwerken ? Dus moet je hiervoor een aparte tabel hebben? Dat zou dan toch dubbel zijn ? hij wordt in die situatie en opgeslagen in de tabel waar ik al mijn records heb staan en ik zou een andere tabel moeten maken om deze wijzigingen daarin te krijgen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan