• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Laatste verkoopprijs met VBA plaatsen

• Onderwerp starter Onderwerp starter HWV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HWV

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 feb 2009
Bekijk bijlage helpmij laatste verkkoopprijs.xlsx

Beste,

Ik heb in 1 werkmap een voorbeeld neergezet wat in werkelijkheid twee verschillende bestanden zijn.

In blad 1 hebben we onder andere de volgende kolommen die ik denk nodig te hebben

Blad 1
Kolom P Adresnummer
Kolom M factuurdatum
Kolom D Artikelnummer

Blad 2
Kolom T (laatst verkoopprijs)
Kolom A Artikelnummer

Nu wil ik weten wat er het laatst betaald is voor een product, wat staat in kolom M per afnemer Kolom P.
Dus Kolom P en D moeten gelijk zijn (kolom D kunnen meerdere artikelen zijn met de zelfde artikelnummer) om te weten wat er het laats betaald is. De waarde wil ik met BV plaatsen in Blad 2 in Kolom T met als zoekwaarde kolom A

Blad 2 is variabel dus per klant Kolom P verschillend

Is dit mogelijk!

Groet HWV

Bijlagen

Test deze matrixformule eens:
PHP:
=SOMPRODUCT((Blad1!$M$2:$M$1000=MAX(ALS(Blad1!$D:$D=$A3;Blad1!$M:$M;"")))*(Blad1!$D$2:$D$1000=$A3)*(Blad1!$I$2:$I$1000))

Ctrl Shft Enter

Bekijk bijlage helpmij laatste verkkoopprijs.xlsx

Beste bedankt.
Hij kijk nu niet naar de klantnmmer in Kolom P
Ik zie ook dat ik in Blad 2 in A1 het klantnummer niet had gevuld.
Dus er moet gekeken worden naar de artikelen van de klantnummer die staat op blad 2 in A1

Omdat dit een geheel is van een heel bestand, is de vraag of dit toch wel in in VBA gemaakt kan worden !

We zijn al een heel stap verder op deze manier, maar voorkeur gaat naar VBA

Alweer vast bedankt:thumb:

HWV

Als een (verborgen)hulpkolom geen probleem is:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan