laatste vraag over videokaarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thor007

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2007
ik wil nieuwe videokaart kopen maar omdat k dat nog nooit gedaan heb wil ik wel zeker weten of het allemaal wel past en of ik er wel een nieuwe kaart in kan zetten als k nu een onboard kaart heb. Dus hoe weet k of k een onboard kaart heb en kan k er dan wel een andere kart in kan zetten? en hebben al die kaarten een universele aansluiting?
Ty

Download een progje als Belarc (klik) en kijk naar alles wat in pc zit. De aansluitingen zijn zéér zeker niet universeel.

Na mn pc open geschroefd te hebben ben k er achter dat er geen videokaart in het slot zit. ( heb alles volgens handleiding packard bell gedaan) maar is het dan wel mogelijk om er een andere bij te doen?

Ja, afhankelijk van wat voor soort slot er in de pc zit voor een externe videokaart. Hou oud is de pc?

Héél oud, dan heb je een pci-slot voor een videokaart (moet de pc wel érg oud zijn)
redelijk recent, (vanaf 6 a 7 jaar geleden tot ongeveer een jaar geleden, dan heb je een AGP slot)
recent, dan heb je een pci-e slot voor video.

Is overigens visueel ook wel te zien: alleen maar witte sloten betekent alleen pci
zit er ook een bruine bij dan heb je ook AGP.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan