• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Laatste waarde uit een kolom ophalen van het volgende werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeArie

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2016
Goedemiddag,

Ik zou graag van het tweede werkblad uit kolom G de laatste waarde ophalen, nu heb ik wel de formule gevonden om hem uit het werkblad te halen waar ik op dat moment op sta alleen krijg het niet voor elkaar dit vanaf het tweede werkblad op te halen.

Code:
=ZOEKEN(10^307;G2:G1000)

Nu dacht ik dit te kunnen doen door het volgende ertussen te zetten maar helaas

Code:
=ZOEKEN(10^307;'blad2'!G2:G1000)

Iemand suggesties?

bijna,

probeer dit eens:
Code:
=ZOEKEN(10^307;blad2!G2:G1000)

Die had ik al geprobeerd, maar dan krijg ik #N/B en opend hij een ander scherm....

Beide varianten werken gewoon tenzij blad2 geen blad2 heet.

Beste VenA,

Dan zit daar inderdaad het probleem, de werkbladen hebben telkens een andere naam... Is dat wel op te lossen?

Echt veel informatie geef je niet. Als het aansluit op jouw vorige vraag dan

Code:
Sub VenA()
  MsgBox Sheets(2).Cells(Rows.Count, 7).End(xlUp).Value
End Sub

DeArie,

plaats je bestand eens......

NB: Het is niet voor niets dat er geadviseerd wordt om een vraag te illustreren a.d.h.v. een (voorbeeld) Excel-bestand, zoals je ongetwijfeld weet....

Heren,

Dank je wel voor jullie antwoord, en jip heb mijn eigen er te makkelijk vanaf willen maken...:o mijn excuus daarvoor.

Het gaat om het volgende op blad 1 moet in een bepaalde cel de eindwaarde uit kolom G ingevuld worden, de oplossing die VenA geeft in de MsgBox is niet wat ik bedoel ( door mijn eigen schuld en onduidelijkheid )het is de bedoeling dus dat de waarde in een cel zeg K36 ingevuld wordt.

Bijlagen

DeArie,

je bent wat mij betreft nog niet duidelijk genoeg.

Wil je Blad1 van alle achterliggende tabbladen de waarde uit kolom G zien, onder elkaar vanaf zeg K36 (en mag dat door een druk op een knop)?
Zo ja, zie dan de bijlage > LET OP: macro's toestaan!

Of wil je (en dat baseer ik op je initiële vraag in post #1) steeds op elk blad in K36 de waarde uit kolom G van het volgende blad?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Haije,

Ik zou graag alleen op blad 1 in k36 de laatste waarde uit kolom G zien maar alleen van het volgende blad. En ja dat kan/mag door een druk op de knop.

Dan pas je de msgbox toch even aan naar range("K36") = ....

VenA,

Dank je wel, was gisteren daar ook al mee bezig geweest maar zie nu dat ik vergeten was range er aan toe te voegen ( lekker slim... ) het werkt nu perfect wederom bedankt :d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan