• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

laatste waarde uit een kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eddy v

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2003
Hallo,

Helaas heb ik geen voorbeeld document ivm gevoelige gegevens maar ik probeer mijn probleem uit te leggen.

Ik heb in excel een tabblad 1 met een tabel met daarin een hoop partnummers in kolom A en in klom B moet een locatie komen staan.

Op tabblad 2 heb ik een tabel met kolom A datum, kolom B Partnummer en kolom C de locatie. Deze tabel wordt steeds aangevuld op het moment er parts binnen komen.

Nu wil ik in kolom B op tabblad 1 de locatie laatste locatie uit tabblad 2 kolom C hebben.

Het partnummer kan dus meerdere keren voorkomen in tabblad 2 kolom B

Hopelijk heb ik het een beetje duidelijk omschreven

Gr eddy

Je kunt altijd een bestandje maken zonder gevoelige informatie, dus dat lijkt mij toch de eerste stap. Ik denk dat een combinatie van een draaitabel i.c.m. Vert.Zoeken een eind moet kunnen komen. Maar ik ga niks voor je lopen inkloppen. Lijkt mij toch echt een taak voor de vraagsteller :).

mijn excuus

Heb even een bestandje gemaakt.

in kolom Bop blad 1 moet dus de laatste waarde uit blad 2 klom C komen.

mocht de waarde niet voorkomen dat zou eigenlijk de cel leeg moeten blijven

Gr Eddy

Bijlagen

Het is soms wel handig als je de gewenste (goede!) uitkomsten even erbij zet. Nu werd ik op het verkeerde been gezet door de waarden die er al in stonden...

Maar ok, voldoet dit?
Code:
=ALS.FOUT(ZOEKEN(2;1/(Blad2!$B$2:$B$16=A2);Blad2!$C$2:$C$16);"")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan