• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Laatste x cases percentage van pakken

Status
Niet open voor verdere reacties.

bvermeulen

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2012
Berichten
90
Ik probeer een overzicht te maken van mijn collega's om te bekijken wat het gemiddelde is van de laatste x gecontroleerde cases.

Ik heb een voorbeeld bijgevoegd.

Als ik bijv naar de laatste 25 cases kijk, dan heb ikzelf bijv 13 cases met een gemiddelde percentage van 83%. De cases waar nvt bij staan moeten niet meegeteld worden.
 

Bijlagen

  • Test laatste 25.xlsx
    9,5 KB · Weergaven: 35
Zo?
Code:
H4: =AANTALLEN.ALS($B$2:$B$43;G4;$C$2:$C$43;">=0")
I4: =GEMIDDELDE.ALS($B$2:$B$43;G4;$C$2:$C$43)
Draaitabel kan ook.
 
Laatst bewerkt:
Hoi AlexCel,

Ik wil dan ook graag dat ie ook alleen naar de laatste 25 cases kijkt, ook wanneer iemand 30 cases heeft gedaan. Kan dat?
 
Dat kan, maar dan wordt de formule wel ingewikkelder.
Code:
=GEMIDDELDE(ZOEKEN(GROOTSTE(($B$2:$B$1000=$G4)*ISGETAL($C$2:$C$1000)*RIJ($2:$1000);RIJ($1:$25));RIJ($2:$1000);$C$2:$C$1000))
Let op: dit is een matrixfunctie, d.w.z. afsluiten met Control+Shift+Enter na invoeren/wijzigen.

Je voorbeeld is niet echt representatief meer te noemen nu. Geen van de personen komt meer dan 25x voor. Monica slechts 1x bijvoorbeeld. In dat geval zal bovenstaande formule in een foutmelding resulteren, er moeten 25 numerieke waarden zijn bij een persoon. Dit kan ook wel weer ondervangen worden, maar dan wordt de functie nog een beetje langer. Bekijk eerst maar eens, en laat dan maar weten of er nog iets moet gebeuren.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan