• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

laatstse ingevoerde datum bijhouden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lampie173

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2012
Besturingssysteem
Windows 11 Pro
Office versie
Office 365
Geachte leden,

Is het mogelijk om in een (niet gedeelde) werkblad de laatst ingevulde cel te reproduceren?

Een selectie van een kolom (bv. A1..A10) is willekeurig gevuld met datums (dus ook cellen waar geen datums instaan en dus leeg kunnen zijn)
Daar gaat mijn vraag over:

Stel dat ik in een lege cel een datum zet (dus de laatste wijziging) zodat deze op werkblad 2 in A1 automatisch wordt ingevuld.

Ik heb gezocht op het internet maar alleen iets gevonden, dat met gedeelde werkbladen en/of -mappen te maken heeft.

Voorbeeldbestandje toegevoegd

Mvg,

Lampie

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dat kan zo

Code:
=ZOEKEN(2;1/Blad1!A1:A10;Blad1!A1:A10)

Dat is de laatste datum (laatste in de maand) maar dat wil niet zeggen dat het de laatst gewijzigde datum is. Of zie ik dat niet goed?

Ik ging er vanuit dat de laatst aangepaste datum het laagste in het bereik staat. Verwijder maar eens wat datums. Je zult zien dat de laatst ingevulde cel in het bereik het antwoord is.

Bij nader inzien denkik toch dat TS wat anders bedoelt

Zoiets bedoelt TS waarschijnlijk

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Range("A1:A10")) Is Nothing Then
 Sheets(2).Range("A1") = Target
End If
End Sub

Laatst bewerkt:
goedemorgen JVeer en Senso,

Allereerst dank voor jullie reacties!

Senso heeft gelijk als hij schrijft: niet de laatste datum, maar de gewijzigde datum moet worden gezocht en gevonden.

@JVeer je 2e suggestie werkt zover ik kan zien Dank daarvoor.

MVG

Toon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan