Label detecten met visual basic?

Status
Niet open voor verdere reacties.

AddySnow

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2009
Hoi, ik heb een Menu strip gemaakt.
Ik wil dat als je op een "link" klikt in het Menu er een label tevoorschijn komt.
Zodat ik niet allemaal nieuwe forms hoef aan te maken.
Dat is dan ook gelukt. Label1.Show().
Maar als er een andere label open is gaat deze natuurlijk niet weg.
En ik kan moeilijk alleen labels die ik heb laten verdwijnen als de gebruiker op een button klikt in het menu strip.
Dat lijkt mij verknoeiing van regels.
Hoe kan ik detecten welke label is geopent zodat ik die dan kan laten verdwijnen.
? Groetjes Addy

Code:
En ik kan moeilijk alleen labels die ik heb laten verdwijnen als de gebruiker op een button klikt in het menu strip.

Wut?

Probeer het eens met de Visible property, dus:

Label1.Visible = False / True

Ok thanks, maar er is dus geen fuctie waarmee je kunt detecten of er een label visible is?
Ik moet ze dus allemaal hiden als je op een andere menu knop klikt.

Ohja, ik heb dat nu dan maar gemaakt, dat hij eerst alle labels hide en dan de gene die je klikt visible maakt.
Maar het is nogal iritant om de labels te maken in Visual Basic omdat ze allemaal op de dezelfde plek staan.
Zie het als het TabControl alleen nu met Menustrip en labels.
Kan ik de labels aan het menu linken? Nee toch?
En kan ik een label onzichtbaar maken zodat ik een andere kan maken op dezelfde plek in visual basic?

maar er is dus geen fuctie waarmee je kunt detecten of er een label visible is?

If Label.Visible = True / False Then
'Doe iets
End If.

Ik begrijp niet helemaal wat je nou probeert te bereiken, maar met de Visible property kom je al een heel eind. Dat in combinatie met een If statement kun je nagaan of een label zichtbaar of onzichtbaar is.

Jaja dat snap ik.
maar ik heb het over Panels trouwens sorry mijn fout.
Maar ik ben dus ongeveer 20 Panels op dezelfde plek.
Wanneer een gebruiker op een knop in het menu scherm klikt. Verschijnt er een Panel.
Maar dan moet het Panel dat er is weg gaan zodat de nieuwe tevoorschijn komt.
Mijn vraag is: Hoe kan ik detecten welk panel geopent is.
En dus niet met if(panel1 .... want dan moet ik panel 1 t\m 20 gaan checken.
En dat vind ik iets te veel werkt. Maar ik kan het well maken maarja als het makkelijk kan ok.

En dan als tweede; is er een manier waarmee ik de Panels kan hide in Visual Basic. Zodat ik panels die op dezelfde plek staan kan verandere zonder dat ik last heb van de andere panels.

Ah op die manier. Dus als ik het goed begrijp, je hebt dus hele serie panels, en je wilt checken welke van deze panels onzichtbaar (Visible = False) zijn zonder tig If statements te moeten programmeren?

Laatst bewerkt:
Nee zoiets, Ik wil kijken welke panel geopent is zodat ik die kan sluiten waneer iemand op een knop drukt om een ander panel te openen.
Dus eigenlijk zou er iets moeten zijn zoals, GetVisiblePanel maarja zo werkt het niet denk ik.

Ik snap er echt geen hout meer van. Wat bedoel je nou met een een panel openen. Een panel kun je niet openen. Een panel is als een Form. Je kunt er controls op plaatsen. Je kunt hem zichtbaar/onzichtbaar maken, bedoel je dat soms met openen?

Of bedoel je soms één panel, en die in zn geheel laten verdwijnen, dus niet onzichtbaar maken, maar gewoon deleten van het form maar dat je ook weer een nieuw panel kan creëeren?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan