label met wacht woord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tucka

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2005
Hallo forum members alvast een gelukkig en kennisvol 2006.
Ik heb een vraagje. De volgende code heb ik gebruikt om via de main switch board de database window te openen. Echter als ik het paswrd invoer kan idereen het zien in plaats van *******. Wie kan mij helpen hiermee?? Note! die paswrd heb ik aan een label gekoppeld. Alvast bedankt.

Private Sub lblVersion_DblClick(Cancel As Integer)

Dim strPasswd

strPasswd = InputBox("Please Enter Adminisrator Password to edit the database", "Restricted:Only Admin Users!")

If strPasswd = "12345" Then

'To Unhide the Database Window
DoCmd.SelectObject acTable, , True

Else

MsgBox "The Password you entered is incorrect!" & vbCrLf & _
"Please contact your system administrator ", vbCritical, "Password Error"

Exit Sub

End If

Tucka

Ik heb dat kunnen oplossen door een masker aan te maken met vb 8 maal een *tje (dus een paswoord van 8 karakters lang). Dan wijs je dit masker toe aan het kadertje waar je je paswoord wil invoeren en dan verschijnen er sterretje ipv je wachtwoord. Hopelijk lukt dit ook bij jou.

groetjes

U opent het formulier waar u het paswoord wil invoeren. U opent de eigenschappen van het label waar het paswoord moet ingetypt worden. Er opent een kadertje en daar ga je naar het tabblad gegevens. Op de 2de lijn zie je invoermasker staan. Klik op die lijn en achteraan komt een vierkantje met 3 puntjes te staan. Klik op dat vierkantje en er opent zicht een wizard invoermasker. Er zijn voorgeprogrammeerde invoermasker zelf eentje voor het paswoord. Zoek in die lijst naar het masker paswoord klik erop en dan druk je op voltooien. Als alles goed is verlopen zullen er nu sterretje komen in het label ipv de letters of cijfers die u typt.

veel geluk ermee :)

Beste Andro,
Als jij goed gekeken had naar de opbouw kan jij zien dat ik geen form gebruik.
Op mijn switchboard heb ik een label met de naam.lblversion.met als opschrift @2005.

Ik heb geen form om een pasword in te voeren.
Bij dbl click verschijnt er een msgbox, waarin een wachtwoord ingevoerd moet worden.
Echter zie ik geen ***** in plaats hiervan zie ik het wachtwoord zelf.
Ik zou graag de ****** willen zien ipv de letters, tekens en .....
mvg.

Tucka

Laatst bewerkt:
Sorry had het niet goed bekeken. Ik ben ook eens gaan snuffelen op internet uit nieuwsgierigheid maar kom altijd op hetzelfde antwoord. Je kan geen masker toevoegen aan een inputbox je moet zelf een inputbox maken via een formulier.

Dit heb ik kunnen oplossen hier

In elkgeval bedankt voor de input.

Groet Tucka

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan