Label print probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

remmie63

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2011
Ik heb een apart soort label Label.jpg welke ik niet via Access geprint krijg. Dit label is een continues feed en komen 4 naast elkaar tegelijk uit de printer.
Met de etiketten wizard lukt het mij niet een goede print te kijgen. Via het rapport ontwerp lukt me dit ook niet.
Deze labels (in het voorbeeld) zijn met een extern programma gemaakt die een tabel in de db uitleest. Maar omdat dit omslachtig is en een aantal collega's al die handelingen niet geregeld krijgen zo het fijn zijn als het gewoon via Access uit te printen is.
Hoe krijg ik dit soort labels via Access geprint?

Ik zie 7 namen, 3 prijzen die op wisselende plaatsen staan en 4 labels... Dat lijkt er niet op alsof dit wél correct is. Of kijk ik verkeerd? Want deze chaos moet je ook in Access kunnen maken :)

Je kijkt verkeerd! Het label klopt vrij aardig. Drie db gekloppelde velden per label en één veld met vaste gegevens. Gaat dit dan met de wizard of in het ontwerp?

Ik snap niet wat je bedoelt. Maar dit moet je in Access ook wel kunnen maken. Al kan ik geen chocola maken van de gegevens die er op staan, noch in welke volgorde/hoedanigheid ze in je database staan. Maar als dit één label is dan moet je alle velden dus in één groep zien te krijgen, en in een rapport doe je dat met Groeperen op het hoofdgegeven. Al kun je er ook voor kiezen om alle velden in één record te krijgen, en de velden te positioneren op het label in de Detailssectie.

Even verduidelijken van deze 'chaos':
1e veld: Prijs (links)
2e veld: Latijnse plantnaam
3e veld: (eronder) NL naam.
4e veld: adresgegevens (rechts)

Niet elk veld heeft een waarde. Daarom zijn er ook lege vlakken.
Daarnaast is de foto van een compleet 4 delige labelstrook. Ik had wat driver problemen waardoor velden niet goed t.o.v. het label zijn geprint maar voor het idee voldoet de foto. Dat zie je het best aan de adresgegevens. Deze lopen midden over de scheurlijn.

Laatst bewerkt:
Het eerste probleem waar ik tegen aanloop is dat ik geen andere labelformaten kan toevoegen. Doe ik dat wel werkt het print gedeelte niet meer. Dit zal iets voor in de VB sectie zijn.
Het print deel van mijn db is gebasseerd op de db Etiketten Printen op A4 vel_XP. Hoe kan ik hier een soort keuze menu maken dat ik verschillende etiket maten kan selecteren?

Je kunt toch met de wizard eigen etiketten maken? En daar zelf de maten voor invoeren?

Ja dat klopt! En heb ik ook gedaan. Ik heb drie soorten etiketten. Maar nu print er helemaal niets meer. In de opzet zoals ik hem tot nu toe had gemaakt print het wel maar niet goed dus (vandaar de vraag). Er zit een stukje code achter het rapport waar het label [Rpt-label] wordt geselecteerd. Maar met meer labels werkt dat dus niet en moet er iets meer komen.

Dan moet je de db maar meeposten, want zo kunnen we er maar weinig van zien.

Ik vraag me af of hoe Access een label maakt t.o.v. een specifieke printer. Het is geen A4 tje wat geprint moet worden met een verdeling van etiketten maar een heel specifiek label op een heel specifieke printer. Het etiket komt links uit de printer (rechts is nog 25% lege ruimte). Is de Access etiket layout daarop afgestemd (is links in de layout ook links in de printer)? En zo nee, hoe krijg ik de layout dan zodanig aangepast dat dit correspondeert met deze printer. Als ik bijvoorbeeld vanuit de printereigenschappen een testpagina afdruk wordt alleen een klein stuk van de rechterzijkant van het etiket bedrukt.

via de label wizard kan je een eigen formaat van je label instellen. (customize)
ik vind het wel leuk om te puzzelen maar kan niet helemaal zien wat de maten zijn (kan .rar niet openen) en snap niet helemaal hoe ze aan elkaar zitten
en zijn vier labels dan vanuit 1 record of 4 record naast elkaar en dan weer 4 eronder? misschien een plaatje van meerdere labels voordat ze zijn gescheurd.

Laatst bewerkt:
ik ben van label gewisseld. Dit omdat er zoveel gaten in het label zaten dat de printer het niet kreeg geregeld. Nu zitten er meer eenvoudige steeketiketten in.
Hier moet de tekst dan wel liggend geprint worden. Tot nu toe is het mij nog niet gelukt een print voor elkaar te krijgen. Terwijl ik vanuit de printeigenschappen wel een testpagina geprint krijg.

heb je een plaatje van je nieuwe etiketten met maten en (handmatig) welke tekst je waar wil?

Afmeting van het steeketiket b=2 cm l=10 cm.
Bijgevoegd ook de db in zip.
Ik had een probleem met het uploaden. De bestandsnaam wordt na compressie verandert in .zip.001 (en 002) dat geeft een foutmelding bij uploaden. Ik heb de 001 en 002 gewoon verwijdert en achter "access_Backup" een 1 (en 2) gezet. Ik weet niet of hij op deze manier kan worden uitgepakt. Desnoods de bestandsnaam weer terug veranderen in ....access_Backup.zip.001 (en 2)Bekijk bijlage Planten bestand T+K adrukken uit access_Backup1.zipBekijk bijlage Planten bestand T+K adrukken uit access_Backup2.zip

ATTACH]

heb nog niet echt kunnen kijken. wel opende ik net een eigen rapport met vertikale tekst. onder eigenschappen-overig bij vertikaal 'ja' invullen. Helpt dit je?

Bijlagen

• vertikaal in acces.PNG
    vertikaal in acces.PNG
    6,7 KB · Weergaven: 6
Ah, kijk! Dat had ik nog niet ontdekt. Ga het in ieder geval proberen. Ik ben een weekje met vakantie. Vanaf 8 sept ga ik het uittesten. Ik laat wat weten!
Alvast dank!

Ik ben overigens druk bezig met het ontwerp bezig. Ik kom er zo spoedig mogelijk op terug.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan