Label.Text verbinden aan variabelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

goedlichtJoost

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2012
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje, is het mogelijk om een label te koppelen aan een variabelen? zodat dit label gewoon altijd deze variabele weergeeft? ongeacht wanneer hij gewijzigd wordt?
Ik heb namelijk een lijst met variabelen (allemaal in 1 class) en die zou ik als samenvatting willen weergeven aan het einde van mijn programma. Nu kan ik het volgende doen:
Code:
Label1.Text = Class1.Variabele1.ToString();
Label2.Text = Class1.Variabele2.ToString();

Maar omdat dit label gewoon altijd dezelfde variabele moet weergeven, kun je in de eigenschappen van het label deze niet gewoon koppelen aan Class1.Variabele1.ToString() ??

Ik hoop dat iemand mij hier wat informatie over kan verstrekken.

Alvast bedankt,

Gr Joost

OH! ik zie dat ik hem verkeerd geplaatst heb, hij hoort namelijk bij .Net/C# ik ben namelijk bezig met het programmeren in C#. (Moderator verplaatsen?) Excuses

Laatst bewerkt:
Je kunt gebruik maken van property notification (http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms743695(v=vs.85).aspx)

Je hebt een class zoals in dat voorbeeld en dan kun je een binding maken op je labels met een instance van de class als datasource:

Code:
label1.DataBindings.Add("Text", _personClass, "PersonName", false, DataSourceUpdateMode.OnPropertyChanged);

telkens wanneer de PersonName property op de _personClass wordt gewijzigd wordt het label geupdate.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan