Label value IF (ALS functie)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bosswilly

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2016
Berichten
110
Goedendag, kan iemand mij hierbij helpen zodat ik in label22 het één en ander kan uitlezen aan de hand van een combobox.

Het gaat hier om Userform 2.

Als het kleiner of gelijk aan 16 dan moet hij gewoon de combobox1 uitlezen.

van 17 tot en met 35 is het altijd 16 en bij groter dan 35 moet hij de combobox1 delen door 2.

Deze value wil ik in label22 zien.

Hoe krijg ik dit voor elkaar?

Daarnaast had ik nog een dingetje, nl.:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Private Sub CommandButton1_Click()
With Blad4
lr = .Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row + 1
.Cells(lr, 1).Resize(, 9) = Array(TextBox1.Value, ComboBox1.Value, ComboBox2.Value, Label22.Value, ComboBox2.Value, ComboBox3.Value, TextBox2.Value)
End With
End Sub
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Maar ik krijg dan een foutmelding bij de regel lr=.range................

Hoe kan dat? en hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt.

Bekijk bijlage 331222
 
Laatst bewerkt:
Werk je vragen 1 voor 1 af. Als een vraag opgelost is begin je aan de volgende nu gaat er van alles door elkaar lopen en krijg je in verschillende draadjes een antwoord zonder dat de helpers weten dat er ook ergens anders al een antwoord is gegeven. In de VB-Editor kan je precies zien welke opdrachten je aan een control kan 'hangen' Label_Initialize bestaat niet.

Code:
Private Sub ComboBox1_Change()
  Label22.Caption = IIf(ComboBox1.ListIndex = -1, "", IIf(ComboBox1.Value > 35, ComboBox1.Value / 2, Application.Min(16, ComboBox1.Value)))
End Sub
 
Waar zal ik het plaatsen?

Gebruik punten in de array("1.5","2.5" ,"4" ,.....
of laat het zo en verander:
Code:
Application.Min(16, cd[COLOR=#0000ff]bl[/COLOR](ComboBox1.Value[COLOR=#0000ff])[/COLOR])))
 
Hartelijk dank voor deze adviezen. Heb er niet bij stil gestaan dat ik per vraag gesteld moet worden. Mijn Excuses.

Voorlopig is dit voldoende wat me aangereikt is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan