• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Labels van Grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

m.tigelaar

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2001
Hoi,

Ik heb in excel een grafiek met kolommen gemaakt. De waarde van die kolommen schommelt tussen 1 en 5. Dit wordt keurig weergegeven in de grafiek, en op de Y-as worden de waarden 1 t/m 5 ook goed weergegeven.

Op welke manier kan ik de labels van de Y-as aanpassen zodat ze een omschrijving geven (tekst) in plaats van de waarde, zonder de onderliggende gegevens in de grafiek aan te passen?

Thanks in advance.

Hai,:D

Als je twee keer zachtjes klikt op de labels dan worden ze editbaar.

Dus kun je hetgeen erin staat selecteren en vervangen voor hetgeen jij wilt.

See Yah! :thumb:

Hoi Joost,

Bedankt voor je reactie.
Ik had je suggestie al eens geprobeerd, zonder resultaat. Een paar nieuwe pogingen stranden helaas ook. Klikken geeft geen resultaat; dubbelklikken geeft als resultaat dat het scherm "Format axis" opent. In edit-mode gaan de labels helaas niet. Wat doe ik fout?

Mieke.

Als je nog geen labels hebt kun je rechtsklikken op een lege plek midden in de grafiek, kies grafiekopties en het tabblad titels. Daar kun je bij 'waardeas' de beide assen een label geven.

De waarden kun je eventueel weghalen door de beide vinkjes op het tabblad ‘assen’ weg te halen.

(ik weet zo niet wat de engelse termen zijn)

Sorry Bad Seed, misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest. Het gaat niet om de titels van de assen maar om de waarden. Voor de X-as kun je die aangeven bij de source-data/tabblad Series/Category (X) axis labels. De labels voor de Y-as worden uit de onderliggende data gehaald. Maar hoe kun je nu die labels aanpassen?

Mieke.

Ok, je wilt dus een soort schaalverdeling in tekst op de y-as? Ik heb wat rondgekeken naar een oplossing, maar kon niets vinden. Ik vraag me af of dat wel mogelijk is in excel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan