labtop of toch 2e PC?? advies graag

Status
Niet open voor verdere reacties.

smakman

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2004
Ik heb een PC en heb daar eigenlijk te kort aan. Te weinig harde schijf ruimte, niet echt snel meer.... Ik doe er teveel tegelijk op (internetten, films/muziek downloaden/uitpakken/branden, office, boekhouding, foto's bewerken) en merk dat dat niet werkt. Ik twijfel erg of ik een labtop of een tweede PC zal aanschaffen. Ik heb het idee dat je in het geval van een PC meer waar krijgt voor je geld. (Snelheid, geen problemen met accu).
Aan de andere kant is het gemak van draadloos internetten op de bank met labtop een goed vooruitzicht. Hoe zit het met de accu? Hoelang doe je daarmee, en is het in de praktijk niet zo, dat je toch altijd de stekker erin doet? Kortom: Ik heb er niet genoeg verstand van... wie helpt me met het maken van mijn keuze?

Hoi,

Ik zat met exeact hetzelfde probleem als jij. Alleen met dat verschil dat mijn vaste pc ook nog nieuw was. Toch heb ik een lap erbij genomen.

Ik vind dit gemakkelijk en zou hem niet meer kunnen missen. Draadloos, compact, handzaam, noem maar op.

Levensduur batterij is bij mij ruim drie uur. Doch thuis sluit ik hem inderdaad gewoom op netstroom aan, vormt geen belemmering, want wil ik bv ergens anders gaan zitten, stekker eruit en gewoon doorgaan.

Geen (vaste) pc meer voor mij, vrouw en kids hebben nu trouwens dat ding al in beslag genomen.

Voordeel laptop is ook nog, als ik ergens kom waar ze ook draadloos hebben stelt laptop zichzelf in en kan weer internetten.

Kortom: voor mij toppie!!!!!!!!!!!!!!!!

het vooruitzicht om overal te kunnen met een laptop zitten is idd prettig.
Maar ik ben van mening dat een nieuwe pc toch beter is.....meer harde-schijfruimte..mogelijkheid tot aanpassingen...goedkoper..als je de ruimte toch hebt, voor een 2de pc, waarom niet gebruiken??
Je moet een laptop nemen als je van plan bent hem buitenshuis te gaan gebruiken, als je dat niet doet is het gewoon zonde van je geld.
Ik heb zelf een nieuwe laptop en een oude pc maar ben van plan om ook een nieuwe pc aan te gaan schaffen..
Heb de laptop daarentegen gewoon nodig voor studie en werken buitenshuis maar anders had ik hem zeker niet aangeschaft

Toch ben ik het niet helemaalmet je eens, ik heb nu de nieuwste lap en kan geheugen uitbreiden, nieuwe processor plaatsen en videokaart vervangen. Ook zit er bluetooth op, een tv kaart en 4 usb poorten. Zelfs geheugenkaartenlezer zit erop. Plus vele aansluitingen voor bv, audio e.d. Toch slechts maar 2,5 kilo en nog geen 3 cm dik. En allemaal breedbeeld 15,4 inch.

Natuurlijk kan op een gewone pc meer uitgebreidt wordendoch voor een laptop vind ik dit toch ook niet slecht.

m vr gr,

Dingeman

Neuh niet slecht, dat moet ik je nageven..
maartoch je stopt er niet even een grotere harde schijf in.
Toch vind ik een pc beter....je doet hem ook sneller aan als een laptop..die moet je uit de kast halen, muisje aansluiten, stekker in het stopcontact...toch wel weer irritant voor alleen ff mail checken :P
Ik blijf een voorstander van een pc...:cool:
Maargoed het blijft je eigen keuze, veel suc6 daarmee :thumb: ;)

greetZ Reinout

Tja, als we hier over 'hoe goed is mijn computer wel niet' gaan praten, heeft het weinig zin. Dit is eerder een persoonlijke kwestie denk ik. Ieder zo zijn eigen mening hierover. Smakman; als je het mij vraagt, Een laptop is echt vooral handig als je veel onder weg bent, en het hierbij noodzakelijk is als je functies van een computer dichtbij de hand wilt hebben.
Een pc is een stuk flexibeler als je deze wil uitbereiden en bovendien heb je qua prijs een stuk sneller systeem.
De vraag die je jezelf moet stellen is dus of je een het nodig vind om meer geld uit te trekken zodat je een gelijkwaardig systeem hebt, maar wat wel zeer portable is.

Groeten,

nog meer meningen

Tsja, ik begrijp dat een labtop nog steeds minder is voor meer geld, en dat het enige voordeel is dat je mobieler kunt werken. Ik moet me nu toch gaan afvragen hoeveel me dat waard is. Zijn er nog meer meningen? Of kan ik deze topic als opgelost beschouwen?

Tja,

Da's een moeilijke beslissing.

Ik kan dus alleen maar voor mijn persoontje op zich spreken.
Maar ik heb mijn lap nu 3 weken, brand er alles mee, neem er films mee op, doe mijn sites erop maken voor anderen, zie http://members.chello.nl/~d.schellings
Kijk onder siteinfo.
Ook bankieren e.d. doe ik nu mobiel. Mijn systeem is dan ook uitgerust met vele opties. TV kaart, 4 x USB, 2 GIG geheugen, 120 GIG harddisk.

Dus voor mij is er echt geen vaste pc meer. Stekker erin voor printen, scannen en helemaal mobiel klaar met wat IK wil.

m vr gr

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan