labtop ziet PC en printer niet, laptops van anderen doen het wel

Status
Niet open voor verdere reacties.

eriktoussaint

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 okt 2010
Onze nieuwe labtop (Windows 7) komt wel via de wifi (router) op het web, maar ziet de Vista PC en de daaraanverbonden printer niet. Onlangs hebben we mensen op bezoek gehad die zonder problemen met hun labtop bij de PC konden. Het 'verwijderen' van het netwerk uit de lijst en opnieuw verbinden werkte ook niet. eriktoussaint hotmail

Configuratiescherm --> Netwerkcentrum --> Geavanceerde instellingen voor delen (linksboven onderaan in het rijtje)

Aanvinken:
- Netwerkdetectie inschakelen.
- Bestands- en printerdeling inschakelen.
- Delen inschakelen, zodat iedereen met netwerktoegang(...)
- 128 bitsversleuteling gebruiken
- Verbindingen met de thuisgroep door Windows laten beheren (aanbevolen.)

Als je deze opties even aanvinkt denk ik dat hij het wel doet, want hier ligt het waarschijnlijk aan.

Succes!:thumb:

alles al aangevinkt

Beste Laurens,
Deze zaken had ik al aangevinkt. Ik werk zonder wachtwoord, zodat iedereen erbij hoort te kunnen....
Groeten, Erik

Configuratiescherm --> Netwerkcentrum --> Geavanceerde instellingen voor delen (linksboven onderaan in het rijtje)

Aanvinken:
- Netwerkdetectie inschakelen.
- Bestands- en printerdeling inschakelen.
- Delen inschakelen, zodat iedereen met netwerktoegang(...)
- 128 bitsversleuteling gebruiken
- Verbindingen met de thuisgroep door Windows laten beheren (aanbevolen.)

Als je deze opties even aanvinkt denk ik dat hij het wel doet, want hier ligt het waarschijnlijk aan.

Succes!:thumb:

wachtwoord

yep, ik heb een wachtwoord, maar daar vraagt de laptop niet (meer) naar, volgens mij heb ik die één keer in moeten voren. Sindsdien kom ik dus wel op de router, maar niet op het netwerk.
De labtop ziet de naam van het netwerk, en grbuikt die om op internet te komen. Maar de laptop ziet de PC consequent niet!

heb je soms een wachtwoord voor de thuisgroep ingesteld?

het werkt nog steeds niet

het leesvoer heeft zeker geholpen! Verwarrend: thuisgroepen en werkgroepen. Ik had op een bepaald moment de PC boven in beeld, maar bij aanklikken ging het weer fout. Uit de foutmelding begreep ik dat ik de naam van de PC wellicht helemaal in hoofdletters had moeten schrijven: op de laptop zag ik alleen hoofdletters, maar de echte naam had ook kleine letters. Naam weer veranderd: mooi niet, nu was ie helemaal weg. Ik zal de hele rits nogmaals gaan proberen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan