lacie:ethernet Disk mini

Status
Niet open voor verdere reacties.

saskia1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jul 2009
goedeavond,

ik hoop dat dit goed staat, als dit niet is mag je dit altijd even op de goed plaats zetten.

ik heb een lacie Ethernet disk mini 750 GB.

en nu zegt hij dat mijn netwerkkabel niet is aangesloten en heb op jullie forum al een aantal dingen gelezen en heb dan al dingen gedaan en die stonden allemaal goed.
Ik kan op het internet, maar niet in mijn externe harde schijf.

Ik ga u even een printscreen doen, van mijn instellingen en zo, oké

Ik hoop dat er iemand mij kan helpen, want nu kan ik niet aan een deel van mijn gegeven die ik had opgeslagen in mij externe harde schijf.

Image1.jpg

Groeten saskia

Je hebt Telenet met een switch. Dat gaat niet werken, eenvoudigweg omdat je niet weet welk ip-adres je Lacie van Telenet gekregen heeft....

Wat je nodig hebt om te gebruiken is ipv. een switch gebruik te maken van een breedband Internet router (koop een versie met 4 LAN-aansluitingen). Die wordt dan aan de Telenet modem aangesloten en vervangt de switch die je nu blijkbaar gebruikt.

Je sluit het modem van Telenet aan op de WAN-poort van de breedband router en je pc('s) + de Lacie op de LAN-poorten van de breedband router. Je kunt daarna in de configuratie van de breedband router bij het onderdeel DHCP Server of DHCP Leases of iets dergelijks achterhalen welk ip-adres de Lacie gekregen heeft. Je zou 'm dan ook in je browser op dat ip-adres met http:// ervoor moeten kunnen benaderen en verder inrichten.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan