LaCie Extern HD 1 TB

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mvv

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2006
Berichten
15
Maakt een klikkend/piepend geluid opeens.. dit gebeurt al bij het aandoen van de adapter, laat staan dat de computer 'm ziet.. ik snap het niet want een half uur geleden deed hij het perfect.. ik ging naar beneden, kwam boven en hopla, ik hoorde het geratel en het geklik.. het ding is nog vrijwel gloednieuw.. amper 4 maandjes gehad.. ik ben echt ontzettenddddd boos omdat er vrijwel 600 GB naar de kolere lijkt te zijn..

Wat is er aan de hand?.. ik heb de lacie site bekeken en alle raad opgevolgd die ik zelf kon doen.. niks aan gehad
 
Update.

Klikken en piepen gestopt voor een kleine 10 minuten..

Update 2.

Weer begonnen met piepen en klikken

Update 3.

Computer herkende harde schijf opeens en zocht voor stuurprogramma's

Update 4.

Stuurprogramma's geinstalleerd en vista zegt dat het apparaat gereed voor gebruik is. Ik zie echter niks in Deze Computer staan... de HD doet gewoon weer normaal en maakt geen enkel raar geluid.. af en toe het geluid alsof ie op zoek is naar een bestand..

Alles lijkt normaal nu dus behalve het feit dat alsnog al mijn data kwijt is.. programma gereed voor gebruik.. Hij staat ook in ''Hardware veilig verwijderen'' dus blijkbaar ziet de pc em toch.. maar niks in Deze Computer

Vreemd dit
 
Toevallige andere USB apparaten aangesloten?

Als je meerdere USB apparaten aansluit kan het zijn dat je Lacie niet genoeg voeding krijgt.
Haal alle USB apparaten die je niet gebruikt er eens af en probeer dan opnieuw.

Ik heb een soortgelijk probleem gehad met een WD Passport externe schijf.
 
Update 5.

Mijn broertje heeft t ding laten vallen blijkbaar. Fijn, weten we dit ook weer.

Update 6.

Paar keer de usb eruit en erin gedaan. Steeds als ik de usb weer erin stop zoekt de computer naar stuurprogramma gegevens :S HD gevonden, stuurprogrammas geinstallerd, gereed voor gebruik.. maar niks in Deze Computer.. computer kan em blijkbaar gewoon niet vinden maar tegelijkertijd wel? :S

Update 7.

Alle USB's eruit gedaan zoals Globe me adviseerde. Vervolgens ook Externe HD uitgezet. Toen ik de adapter weer in het stopcontact deed.. piepen en klikken weer.

Terug bij af. :S

Ik heb dit nog nooit meegemaakt.
 
laten vallen....

ay, ik denk dat je broertje morgen even naar de comuterboer moet om een nieuwe te halen...

harddisk kunnen slecht tegen vallen namelijk.
 
Hmmm.. garantie zit er nog op.. maar waarom deed 'ie het dan voor een kort kwartier gewoon?
 
iets laten vallen en dan garantie claimen?

Da's hetzelfde als je auto tegen een paal rijden en dan om gratis reparatie vragen..
 
Hmm, ja, maar, maar.. offtopic :evil:


Weer een update, hij deed het weer kort, ging op zoek naar stuurprogramma's en er stond weer dat ie gereed voor gebruik was, echter ik kon em niet vinden bij Deze Computer.

Vervolgens om na te gaan of het nou aan dat ding of de adapter lag, de adapter er weer uit en in gedaan, en voila, hij zit weer fijn te piepen en te klikken, hij stopt wel na een minuut of 5 en gaat dan weer stuurprogramma's zoeken.

Btw. het stuurprogramma dat ie uiteindelijk vind, is niet te lezen, m.a.w. het zijn een stel losgelslagen tekentjes en cijfertjes en lettertjes. Het lijkt op arabische/chinese teksten op internet lezen zonder daar de instellingen op IE voor te hebben, als je snapt wat ik bedoel.

Ik wacht geduldig af tot iemand wat kan maken van dit gedoe :shocked:
 
Hmm, ja, maar, maar.. offtopic :evil:


Weer een update, hij deed het weer kort, ging op zoek naar stuurprogramma's en er stond weer dat ie gereed voor gebruik was, echter ik kon em niet vinden bij Deze Computer.

Vervolgens om na te gaan of het nou aan dat ding of de adapter lag, de adapter er weer uit en in gedaan, en voila, hij zit weer fijn te piepen en te klikken, hij stopt wel na een minuut of 5 en gaat dan weer stuurprogramma's zoeken.

Btw. het stuurprogramma dat ie uiteindelijk vind, is niet te lezen, m.a.w. het zijn een stel losgelslagen tekentjes en cijfertjes en lettertjes. Het lijkt op arabische/chinese teksten op internet lezen zonder daar de instellingen op IE voor te hebben, als je snapt wat ik bedoel.

Ik wacht geduldig af tot iemand wat kan maken van dit gedoe :shocked:

Heb je weleens op youtube gekeken dat mensen veel problemen hebben met de 1TB hardeschijf Lacie gebruikt namelijk Seagate hardeschijven waarvan ze met de 1TB veel problemen hebben koop dan 2keer 500GB dan 1TB
 
Heb het zelfde gehad met een exterene harder schijf ;)
Terug naar de winkel is de enige oplossing. Voor de rest zijn er geen oplossingen mogelijk dacht ik ( aangezien ik ook een week of 2 aan het proberen ben geweest ;) ).

133,
 
Zoek naar "Hiren's bootcd 9.9". Download de iso en brand op een cd.
Start de pc op van de cd en gebruik het programma MHDD (onder Harddisk tools)
Selecteer de schijf en gebruik functie toets "F4" en nogmaals "F4"
Dit programma scant de hele schijf op fouten (bad blocks).
Op deze cd staan ook een aantal programma's om bad blocks te repareren, maar deze veranderen de inhoud van de schijf (zie boven).
Als de data niet onmisbaar is kan HDD Regenerator (ook op de cd) misschien helpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan