LaCie externe HD rechtstreeks op moederbord?

Status
Niet open voor verdere reacties.

toverrijst

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jan 2010
Ik heb een LaCie 250 Gb externe HD (met externe netvoeding), waarvan de disk sinds enkele dagen niet meer wil opstarten. Het power ledje brandt, dus de adapter is ok, maar de disk gaat niet draaien. Ik vermoed (of misschien: hoop) dat het met de interne stroomvoorziening te maken heeft en dat de disk zelf nog goed is. Om dit te checken - heb ik gelezen - moet het mogelijk zijn om de disk rechtstreeks aan het moederbord te koppelen. Alleen heb ik geen idee hoe ik dat moet doen. Kan ik de behuizing gewoon openmaken, en de schijf eruit halen. En met wat voor soort kabel kan ik 'm in het moederbord prikken. En welke slot moet ik daarvoor gebruiken?

Hopelijk kan iemand die hier ervaring mee heeft me op weg helpen. :o

hallo,

je kan idd het kastje openmaken en de hd eruit halen maar je hebt twee soorten hd's:
ata en sata.Als je een ata aansluiting hebt op je mobo heb je geluk.Dan kan waarschijnlijk de cd-rom afkoppelen en de hd aankoppelen want mmestal in een externe hd is het een ata aansluiting.Let wel dat hd opslave moet staan.(jumper aan achterzijde hd)

groetjes

Ik raad je aan om nog niet zelf te gaan 'klooien' maar rechtstreeks de helpdesk te contacteren (zitten gewoon in NL en België).

hier de link naar het webformulier, maar je kunt ook gewoon bellen:
Customer Care Center: 020 517 4700 (Nederland) of 022 750 713 (Belgie).

Succes,

Tijs.

Probleem opgelost

Bedankt voor jullie tips. Uiteindelijk heb ik het opgelost met de hulp van Radio Centrum Electronica in Utrecht, waar ze me fantastisch hebben geholpen door even de adapter door te meten. Die bleek op een raadselachtige manier een veel te lage spanning te leveren, waardoor de harddisk niet meer voldoende gevoed werd. Ze adviseerden om er een andere behuizing + voeding voor te kopen, en hebben m'n schijf er zelfs voor niets ingebouwd. Geweldige service van deze zaak :thumb:. Dat zul je niet bij een Mediamarkt verwachten...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan