LaCie harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

dvcgraphics

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2002
Berichten
278
Hey allemaal,

Ik heb us een nieuwe LaCie externe harde schijf van 1 TB gekocht als backup en mijn vraag is of ik heb eigenlijk eerst moet formateren voor ik hem gebruik of niet?

Indien wel, wat moet ik kezen, NFTS, snel, hoeveel clusters en zo.
at is het verschil tussen de grootte van de clusters eigenlijk?

Didier
 
Bij een nieuwe schijf is het wel even aangeraden om te formatteren (niet snel!)

voor zo'n grote schijf is zeker wel NTFS aan te raden (en bij de meeste schijven eigenlijjk altijd, naar mijn mening).
Indien je niet voor NTFS kiest, bedenk dan dat als je later nog naar NTFS wilt dat e de keuze hebt tussen converteren en herformatteren (wat dan wel snel kan),

maar dat ej bij formatteren alles opnieuw op de schijf moet zetten (al je data is zogezegd van je schijf, of je moest van recoveryprogrammatjes houden, dan kan je het grootste deel van je data nog herwinnen, maar ik denk dat even kopieren of backup, makkelijker en veiliger is), je kan ook converteren, maar bedenk dat dat je HDD enorm veel trager maakt!
 
je kan ook converteren, maar bedenk dat dat je HDD enorm veel trager maakt!

Weer dezelfde onzin, dat is gewoon niet waar.

@TS
De externe harddisk formatteren als NTFS, anders kun je er sowieso geen grote bestanden op kwijt en het is beter met Windows versies vanaf XP.
 
B.v. omdat OVERAL wordt aangeraden onder XP of hoger een FAT32 schijf te CONVERTEREN naar NTFS, omdat dat sneller en stabieler is.

Algemeen wordt gesteld dat volumes die groter zijn dan 32MB NTFS efficiënter, dus sneller, zijn dan FAT32

Waar heb jij je "wijsheid" vandaan???
 
B.v. omdat OVERAL wordt aangeraden onder XP of hoger een FAT32 schijf te CONVERTEREN naar NTFS, omdat dat sneller en stabieler is.

Algemeen wordt gesteld dat volumes die groter zijn dan 32MB NTFS efficiënter, dus sneller, zijn dan FAT32

Waar heb jij je "wijsheid" vandaan???

wat jij zegt klopt ook, NTFS is 'beter' met windows, maar het nadeel is dat de HDD zelf er trager van wordt als je converteert.

de wijsheid heb ik ergens van www.microsoft.com maar vraag me niet meer waar precies.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan