LaCie NAS kan ik niet meer openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijntju30

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2010
Hallo allemaal,

Ik heb alweer een probleem met mijn NAS. Dit maal is hij niet gecrasht o.i.d. maar geeft hij de melding (windows): "de instellingen van het apparaat of de bron staan de verbindingen via de poort De service bestands- en printerdeling niet toe". Ik ben al terug naar de winkel geweest. Daar konden ze er vrijwel direct op. Hij gebruikte toen een ip-adres. Ik heb dit ook al geprobeerd, heeft geen effect. Ik kan wel via het IP op de beheerpagina komen. Op die pagina geeft hij bij het puntje "schijf" ook het volgende weer: "Er is een onbekende schijf gedetecteerd. Het bestandssysteem wordt niet ondersteund of er is geen partitie op de schijf aangetroffen."

Heeft iemand een oplossing?

Als jullie meer moeten weten dan moet je het even vragen, dan reageer ik direct.

Alvast bedankt!

----Specs---
NAS: LaCie network space 2.0
Router: Linksys Cisco WAG54G2
-------------

misschien is de hdd op? of niet goed aangesloten, het zijn hotswap units neem ik aan?
ooh nee blijkbaar niet. nog iets vreemd mee gebeurt?

Laatst bewerkt:
Hallo,

Hij is pas 1,5 jaar oud. Niet op dus. Hij is wel goed aangesloten, anders kan ik namelijk ook de beheerpagina van de schijf niet openen.. Verder is hij alleen een keer van het stroom geweest door uitval maar zoals ik al zei: hij is niet gecrasht want in de winkel kon de winkelier hem gewoon openen.

via usb?
en met aansloten bedoelde ik natuurlijk de SATA connector, zal het niet zijn ik dacht aan hotswabs

Laatst bewerkt:
Het is een NAS schijf dus via UTP aangesloten. Het is een schijf die je op je router aansluit en dan via \\IP-adres ophaalt. (lacie network space 1 1tb).

Alvast bedankt voor het meedenken maar het antwoord hebben we nog niet. De man van de winkel zei dat het waarschijnlijk een instelling in de router is..

maar ik heb gelezen dat deze ook usb aansluiting heefd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan