Lacie netwerkschijf niet te benaderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cruelduty

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 nov 2009
Na een grote omzwerving op dit forum aanbeland. Ik heb problemen met het benaderen van mijn netwerkschijf van Lacie in Windows 7. Wie o wie kan mij helpen met het volgende:

Op Laptop 1 heb ik XP draaien, waarbij mijn Lacie drive is gemapt. Via G is de schijf te benaderen via \\netwerkschijf\openshare. Alles werkt prima.

Op Latop 2 heb ik recentelijk van Vista geupgrade naar Windows 7. Sinds die tijd is dezelfde netwerkschijf niet meer te mappen op deze laptop. De schijf is nog wel te benaderen via een lokaal ip adres, waar ik serverinstellingen kan aanpassen. De foutmelding die ik krijg is de volgende: 0x80070035.

Heeft iemand tips?

Goede kans dat de Windows Firewall en/of andere firewalls zoals Norton, Kaspersky Internet Security, Comodo, ZoneAlarm, McAfee etc. de zaak blokkeren.

Schakel die (tijdelijk) uit.

Tijs.

Het is waanzinnig simpel, maar werkt wel!
Windows 7 in combinatie met PC Tools spyware doctor maakte het mij onmogelijk om de netwerkschijf te benaderen. Nu nog even proberen of het nu mogelijk is om na het mappen van de netwerkschijf spywaredoctor aan te zetten en of deze na de reboot nog benaderbaar is.

[edit] Daar zit inderdaad de crux. Wel vreemd dat spyware doctor in combinatie met XP mij wel de netwerkschijf laat benaderen. Weet iemand waar dit probleem nu precies zit?

Laatst bewerkt:
Ik kan me er wél wel iets bij voorstellen dat anti-spyware etc. programmatuur 'zich bemoeien' met of zich nestelen in netwerkgerelateerde zaken. Per slot zal bijna alle malware iets oproepen of (additioneel) downloaden van Internet.

Ik ken Spyware Doctor niet goed genoeg om te beoordelen wat het precies doet in netwerk-sfeer.
Weet je zeker dat je niet (ook) PC Tools Firewall Plus op je pc hebt/had staan?

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan