Lacie Network Space 2TB FAT32 of NTFS??

Status
Niet open voor verdere reacties.

jansen010

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2008
Berichten
120
Hallo,

Nog een vraag over de Lacie Network Space. Uit de pdf handleiding kan ik het niet opmaken, ik wil graag weten of ik grote bestanden, dus groter dan 4 gig er op kan zetten.

Dus is het FAT32 of NTFS. Of iets anders.

Alvast bedankt.
 
Er staat nog maar heel weinig data op. Proefdingetjes die er zo af kunnen. Dus als ik het goed begrijp staat het standaard op FAT32?
 
Dat kun je zien bij rechtermuisklik op die schijf en dan eigenschappen.Maar idd..9 van 10x staat die op fat32. Zo niet altijd.
Met converteren hoef je geen data te verwijderen.
Weet niet of je er al partities op gemaakt hebt maar je kunt ook een ene partitie als fat hebben(maken) en andere als NTFS.
 
Ik heb op de Network Space gebruikers aangemaakt. Van mijn eigen gedeelte heb ik nu een schijfstation gemaakt. Als ik nu rechtsklik in verkenner dan krijg ik NTFS.

Ik hoef dus niet te veranderen, denk ik?
 
Ga morgen dit proefondervinderlijk checken, hou u op de hoogte
 
Hallo,

De schijf van een Network Space staat geformatteerd in XFS.
Dit formaat is nodig om het toestel over het netwerk te kunnen benaderen door verschillende OS'en.

Er kan wel een gedeelte van de schijf gebruikt worden voor directe verbinding via USB.
Dit gedeelte moet men eerst instellen via het Dashboard (de webinterface).

Als men nadien de Network Space rechtstreeks via USB aan een PC koppelt, kan men kiezen hoe men formatteert.
Voor gebruik enkel onder Windows is NTFS aangeraden, indien men ook Mac zal gebruik geniet FAT32 de voorkeur.
FAT32 heeft inderdaad een limiet van max. 4GB bestanden.


Groeten,
LaCie Benelux
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan