LaCie network storage disc

Status
Niet open voor verdere reacties.

wouter54321

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2008
Hallo,

Ik heb de lacie network storage disc van LaCie gekocht.
Nu wil ik deze toegankelijk maken via ftp.
Het lukt alleen in het thuisnetwerk maar niet van buitenaf.
Kan er iemand mij uitleggen hoe ik alles moet doen?

Alvast bedankt.

Kan denk ik niet

Je interne ip-adres waarmee je je harde schijf benadert is geen ip-adres op het internet. Dus is je harde schijf niet direct via het internet te bereiken. Je bent alleen via een officieel uitgegeven ip-adres bereikbaar waaraan je de inhoud van je netwerkschijf kunt koppelen.

FTP portforwarding.

Als je wilt dat de schijf bereikbaar word via internet moet je het volgende doen. Als eerste zul je Portforwarding moeten instellen dit kun je in de configuratie van je modem/router vinden. Hoe je dit doet word meestal uitgelegd in het boekje van je modem/router. Zorg nu dat bij portforwarding staat dat poort 21 forwarded is naar het ip adres van je schijf. Als laatste moet je nu weten wat je internet ip adres is zoek dit op op bv www.whatismyip.com. Als je dit adres nu invult zou het moeten werken.

Mvg,

Therion

Laatst bewerkt:
Als ik mijn ip intoets in de internetbrowser kan de webpagina niet worden weergeven.

forwarding

Als je via je browser verbinding probeerd te maken klopt dat. Je hebt namelijk ftp (poort 21) door gestuurd. nu jij via je browser verbinding probeert te maken doe je dat via http (poort 80) zorg dat deze dus ook bij de port forwarding komt te staan.

Let ook op of je schijf ingesteld staat op een vast ip adres? Is dit niet zo kan het zijn dat het ip weer veranderd is waardoor het niet meer goed geforward word. Mocht het nog steeds niet lukken kan het zijn dat je modem/router dit soort dingen simpelweg niet toestaat.

Laatst bewerkt:
Wil iemand eens een duidelijk stappenplan maken zodat ik weet hoe ik het moet doen.

klein beetje offtopic misschien maar ik ben ook voornemens zo'n schijf te kopen, kun je ook gebruik maken van de usb aansluiting van de HD? Deze zit toch op de lacie network schijven?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan