laCie probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tommm

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2007
Hallo, sinds kort hebben wij een laCie harde schijf omdat de oude kapot was. Het probleem waar ik nu mee zit is hetzelfde probleem als dat ik had met de oude (kappotte) laCie. Als ik bijvoorbeeld op de laCie een bestand van 10 gigabyte wil plaatsen zegt hij dat er niet genoeg ruimte meer is, terwijl er nog een dikke 475 gigabyte vrij is. Vroeger hebben wij dat probleem opgelost door iemand van een computerbedrijf te bellen (Computerdoc) die dit probleem toen heeft opgelost door iets in te stellen waardoor er bestanden van 10 gigabyte op konden. Op veel externe hardeschijven kun je vaak namelijk geen bestanden plaatsen die groter zijn dan 4 gigabyte zetten... Weet iemand hoe ik dit anders kan instellen?

Gr. Tom :)

Ervan uitgaand dat je XP hebt:
Schijf staat wrsch in FAT, kan je controleren via Eigenschappen van de schijf.
Zo ja, dan kan je converteren naar NTFS (kans op gegevensverlies is niet groot, maar zet je data van je externe schijf voor de zekerheid eerst op bv je interne schijf - als dat kan):

http://support.microsoft.com/kb/307881/nl

Je kunt ook formatteren naar NTFS via schijfbeheer in XP maar dan moet je absoluut je data veilig stellen.

Heb je geconverteerd of geformateerd?

Hou er rekening mee dat als je converteerd de HDD trager wordt...
Je kan echter nog steeds even opnieuw formatteren. Moet je alleen even backup nemen en daarna terugzetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan