Lacie Starck externe harde schijf en Time machine

Status
Niet open voor verdere reacties.

markvorsteveld

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 nov 2011
Gisteren de Lacie Starck harde schijf binnengekregen. Ik wil hem koppelen aan de MAC middels Time Machine. Alles werkte lekker maar tijdens het kopiëren van al mijn documenten ging het na circa 100 gb fout. Hij gaf aan?

De schijf is niet op de juiste manier verwijderen etc..... Ik heb hem niet eens verwijderd want hij was nog bezig met het kopiëren van alle data. Elke keer doet ie dit nu. Heb ik time machine niet meer gebruikt en alles gedaan via de handmatige manier maar dan krijg ik hetzelfde probleem. Waar kan dit aan liggen???

Een nieuwe schijf dien je normaliter eerst te formatteren.

Hallo,

De schijf moet inderdaad eerst geformatteerd worden voor een eerste gebruik.
Dit kan via het bijgeleverde programma, de LaCie Setup Assistant (LSA).

Indien u dit per ongeluk verwijderd heeft, kunt u steeds handmatig formatteren via Schijfhulpprogramma (Disk Utility).
Daar moet u allereerst de bestaande partitie van 9.99 MB (waar normaal de LSA op staat) verwijderen.
Vervolgens maakt u een nieuwe partitie over het hele volume en formatteert u de schijf.

Als dit reeds gedaan was kan er misschien slecht contact zijn, probeer eens een andere USB kabel.
Wanneer het probleem niet verholpen kan worden op deze manieren verzoek ik u vriendelijk om contact op te nemen met onze Technische Dienst.
Dit kan via een supportticket op https://www.lacie.com/nl/mystuff.

Groeten,
LaCie Benelux

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan