LaCie van pc naar mac

Status
Niet open voor verdere reacties.

motower

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2004
Hallo, ik heb hier een pc staan met een externe harde schijf LaCie. Nu is die computer kapot en wil ik de bestanden uitlezen/overzetten naar een mac, maar die kan die LaCie (natuurlijk) niet lezen. Weet iemand een oplossing hier voor??
(ja ik heb zelf al gezocht op internet, maar kom er niet uit :confused:)

Zo "natuurlijk" hoeft dat niet te zijn.

Wat voor schijfindeling heeft de externe schijf? FAT32, NTFS?

Wanneer je de schijf aansluit op je Mac kun je via het programma "Schijfhulpprogramma" (Disk Utility) zien of hij überhaupt herkent wordt door de computer.

Selecteer je de schijf daar, dan kun je zien wat voor formattering hij heeft.

Meestal is dat NTFS of FAT32, een andere variant komt niet vaak voor bij externe schijven.
Als hij niet herkent wordt door het Schijfhulpprogramma dan is er iets anders aan de hand.

Ahaaa, nou hij wordt herkend, ik zie 'm hier ..... en ik kan eigenlijk geen van twee terugvinden, dit is een screenshot ....

Schermafbeelding 2014-01-16 om 12.11.38.jpg

Dat komt omdat hij niet herkend wordt :)
Het bestand dat je geselecteerd hebt is een image (Die in het mapje Lacie op je bureaublad staat ;))

Als hij herkend zou worden dan moet hij boven de streep in het linkermenu staan.
Daar staat nu alleen de interne harde schijf 250,06 GB ... met partitie Macintosh HD en het DVD-station.

Wat is het type Lacie schijf?
Heb je hem al op een andere USB-poort geprobeerd?
Heb je een Windows-machine in de buurt en zo ja, doet hij het daar wel?

Oeps! Ik ga zo weer kijken, had vanmorgen op de mac Mavericks download gestart en is nog steeds bezig dus daar kan ik momenteel niet bij, zodra dat weer lukt bericht ik je.

De Windows heeft dus de geest gegeven en start ineens niet meer op. Misschien is het iets heel kleins, maar hij is al heel oud, dus elke 100 euro wat ik er aan laat repareren vind ik zonde.

Heb het zojuist op een oude Windows laptop gedaan en hij wordt in ieder geval herkend. Er staan mappen en .gbp bestanden op.
Sorry hoor, ik ben echt een nitwit voor wat dat betreft ;)

Ja hoor, ik ben weer op mac .... het is NTFS

Schermafbeelding 2014-01-16 om 14.27.47.jpg

Eigenlijk ook raar dat ie niks doet op de Windows laptop, je zou zeggen dat ik dan alle bestanden zou moeten kunnen openen??

Laatst bewerkt:
NTFS is een buitenbeentje op Mac OS, voor zover ik weet kun je (zonder extra tools) standaard alleen een schijf lezen en dus niet er naar schrijven.

De melding die getoond wordt bevat de naam "NTFS-3G", een open-source NTFS-driver voor *unix-systemen. Blijkbaar is die geïnstalleerd op je systeem.

Echter hoort Schijfhulpprogramma een NTFS-schijf gewoon te moeten tonen in het lijstje.

Maar als een Windows laptop er ook niks mee heb ik ook geen suggesties meer :confused:

Nou, ik weet niet precies hoe, maar ik heb het op de laptop voor elkaar. Nu ga ik de nodige bestanden oversturen per mail naar de mac en dan daar opslaan. ff omslachtig, maar het werkt wel. Een dag verder, maar heel blij.
Bedankt voor je hulp!

Kun je de schijf niet delen zodat je hem via het netwerk op je Mac (via je Windows laptop) kunt benaderen en dan gewoon bestanden slepen? :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan