Lade blijft open staan

Status
Niet open voor verdere reacties.

van zanten

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 apr 2005
Mijn CD writer blijft al geruime tijd de hele tijd open staan. Handmatig induwen hield niet, deïnstalleren ook niet. Het systeem vond dat ´het apparaat correct functioneerde´. Ik heb inmiddels een nieuwe DVD writer gekocht, maar die deed direct hetzelfde!!! Na aanzetten van de PC gaat het laatje open en blijft open staan! Lezen of schrijven is niet mogelijk. Daarna ook IDE kabel vervangen maar ook dat helpt niet. Alle mogelijk manieren van aansluiten geprobeerd. Heb ook een 5-tal online virusscanners (naast AVG en Norton) eroverheen gehaald zonder resultaat. Het lijkt een hardware fout. Maar welke dan? Help!

Als je de IDE kabel niet aansluit, en alleen de stroom stekker aansluit, gebeurd het dan nog ook?

Geplaatst door Raceman
Als je de IDE kabel niet aansluit, en alleen de stroom stekker aansluit, gebeurd het dan nog ook?

Verwijder uit systeembeheer (start-config-scherm-systeem) de cd-writer en start eens opnieuw op. Xp installeerd de writer dan opnieuw, kijken of het dan wel wil lukken. Het omgekeerde probleem komt vaker vooer zie link http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=172008

Dat heb ik al (een paar keer) geprobeerd. Ik heb XP pro en die installeert de boel weer in een seconde of 2. Ik kan dus niet ongeïnstalleerd opnieuw opstarten.

Geplaatst door van zanten
Dat heb ik al (een paar keer) geprobeerd. Ik heb XP pro en die installeert de boel weer in een seconde of 2. Ik kan dus niet ongeïnstalleerd opnieuw opstarten.

Dat kan wel maar dan moet je de pc opstarten zonder dat de cd-writer is aangesloten op de voeding en de ide.
Xp-verwijderd dan de drivers. Alles weer aansluiten en dan weer opnieuw opstarten

Nog steeds nix

Geen van de bovenstaande tips heeft geleid tot de oplossing van de lade. Zijn er nog nieuwe ideeën?
van Zanten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan