• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Laden duurt heel lang

Status
Niet open voor verdere reacties.

s0me0neelse

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2017
Hoi hoi,

ik heb 2 excel workbooks, deze zijn identiek met 1 uitzondering, t.w. in de backup versie gebruik ik de kommentaar functie in de cellen niet !
In het orgineel heb ik bij veel cellen wel kommentaren geplaatst, kan dit er de oorzaak van zijn dat het laden bijna 1 hele minuut duurt terwijl
de backup versie in 3 seconden geladen is ?

Kijk eens naar de grootte van de bestanden, zit daar veel verschil tussen?

Staat een van de 2 op een online server?

Nee, alletwee de bestanden staan in dezelfde map op de computer, van beide bestanden wordt een dagelijkse
backup gemaakt, naar een NAS op het interne netwerk. De snelkoppelingen waarmee ik de workbooks open
verwijzen naar de interne harddisk. Ik gebruik het backup bestand als "controle bestand" beide moeten na data
ingave, op de kommentaren, na gelijk zijn. Noem het maar dubbele boekhouding ;-)

In de bijlage is te zien wat er tijdens het starten/laden gebeurd.
Het backup bestand opent direct de hele layout en de data
Het orgineel staat 30 tot 45 sec gedeeltelijk geladen te wachten.

Bijlagen

• deel.jpg
    deel.jpg
    92,8 KB · Weergaven: 46
Zo kunnen we niet zien:

- hoeveel koppelingen worden bijgewerkt
- hoeveel afbeeldingen het bestand bevat
- hoeveel voorwaardelijke opmaakregels er zijn.
- hoe van het ene bestand een 'backup' wordt gemaakt.

17.05.2021 ist Woche 20 Of hebben ze in Duitsland andere weeknummers? Meer is er niet uit het plaatje te halen.

Tabbladenstrook

17.05.2021 ist Woche 20 Of hebben ze in Duitsland andere weeknummers? Meer is er niet uit het plaatje te halen.

:-) Ik heb daar nog ergens een foutje zitten, maar dat stoort me niet echt.
In het plaatje is alleen te zien dat bijna de gehele opmaak ontbreekt.

Bijlagen

• leeg.jpg
    leeg.jpg
    273,8 KB · Weergaven: 40
  • sheets in workbook.jpg
    sheets in workbook.jpg
    31,6 KB · Weergaven: 35
Laatst bewerkt:
Zo kunnen we niet zien:

- hoeveel koppelingen worden bijgewerkt
- hoeveel afbeeldingen het bestand bevat
- hoeveel voorwaardelijke opmaakregels er zijn.
- hoe van het ene bestand een 'backup' wordt gemaakt.

Alle zaken hierboven vermeld zijn bij beide bestanden gelijk.
Ik heb een half jaar geleden het hoofdbestand met de naam "leeg" gekopieerd en de naam "vol" gegeven.
In het bestand "vol" zijn gegevens ingevuld over 10 jaar
Het bestand "leeg" is tot op de dag van vandaag ingevuld, 7 jaren zijn dus nog leeg. Het bestand wat lang duurt
bij laden is het kleinste bestand "leeg".
Er zijn geen foto's toegevoegd en de koppelingen zijn in beide bestanden gelijk, dat geldt ook voor de voorwaardeljke opmaak.

Dan ligt het aan je toetsenbord. Vervang dat eens.

Hier in de Achterhoek schijnt het zonnetje dus dat kan het niet zijn:D

Laatst bewerkt:
Ik zou opteren voor een ander klokje :).

Zoder gekheid: maak eens een kopie van het bestand met de commentaar velden, en gooi daar pakweg de helft of een kwart van de commentaren weg. En kijk dan eens of dat scheelt in de tijd. Dan weet je dat het daar aan zou kunnen liggen.

Het ligt aan je toetsenbord blijkens het onnodig citeren.

@OctaFish,

het is een berg werk maar ik ben er bang voor dat het de enige optie is die overblijft. Ik
had natuurlijk gehoopt dat het een bekend probleem met een standaard oplossing zou zijn!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan