De pentium2 333mhz pc van mijn zoon was geheel ontregeld en daarom besloot ik deze helemaal leeg te maken en opnieuw te laden met Windows XP Prof. (zat er ook op) Dit lukte echter niet: de installatie cd (of welke andere cd-rom dan ook) wordt geweigerd als: Invalid system disk, Replace the disk and then press any key. Iemand raadde aan om XP opstartdiskettes te maken. Deze heb ik via een andere computer gedownload. Als ik echter opstart met deze diskettes dan vraagt het systeem op een gegeven moment: plaats diskette 2 voor XP Professional in station A en druk op enter. Dit heb ik gedaan en onderin verschijnt: Bestanden laden: Windows Executive........
Maar dan verschijnt er opeens: kan het bestand \ntkrnlmp.exe niet in het geheugen laden. Foutcode 7.
Setup kan niet doorgaan.
Toen dacht ik: ik laad het bij de computer meegeleverde Windows 95 programma. Op een gegeven moment vraagt het systeem om de installatiediskette in de cd-rom speler te stoppen. Maar dan verschijnt de melding:
Automatic - Restore
Harddisk is for HDCOPY writeprotected, please release first. Onderin staat: HDCOPY - Backup, Restore and Copy
Mijn vraag is: Hoe release ik de Harddisk en hebben de foutmelding bij XP en Windows 95 misschien iets met elkaar te maken?
Maar dan verschijnt er opeens: kan het bestand \ntkrnlmp.exe niet in het geheugen laden. Foutcode 7.
Setup kan niet doorgaan.
Toen dacht ik: ik laad het bij de computer meegeleverde Windows 95 programma. Op een gegeven moment vraagt het systeem om de installatiediskette in de cd-rom speler te stoppen. Maar dan verschijnt de melding:
Automatic - Restore
Harddisk is for HDCOPY writeprotected, please release first. Onderin staat: HDCOPY - Backup, Restore and Copy
Mijn vraag is: Hoe release ik de Harddisk en hebben de foutmelding bij XP en Windows 95 misschien iets met elkaar te maken?