Laden van Windows 95

• Onderwerp starter Onderwerp starter MMU
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MMU

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2004
De pentium2 333mhz pc van mijn zoon was geheel ontregeld en daarom besloot ik deze helemaal leeg te maken en opnieuw te laden met Windows XP Prof. (zat er ook op) Dit lukte echter niet: de installatie cd (of welke andere cd-rom dan ook) wordt geweigerd als: Invalid system disk, Replace the disk and then press any key. Iemand raadde aan om XP opstartdiskettes te maken. Deze heb ik via een andere computer gedownload. Als ik echter opstart met deze diskettes dan vraagt het systeem op een gegeven moment: plaats diskette 2 voor XP Professional in station A en druk op enter. Dit heb ik gedaan en onderin verschijnt: Bestanden laden: Windows Executive........
Maar dan verschijnt er opeens: kan het bestand \ntkrnlmp.exe niet in het geheugen laden. Foutcode 7.
Setup kan niet doorgaan.

Toen dacht ik: ik laad het bij de computer meegeleverde Windows 95 programma. Op een gegeven moment vraagt het systeem om de installatiediskette in de cd-rom speler te stoppen. Maar dan verschijnt de melding:
Automatic - Restore
Harddisk is for HDCOPY writeprotected, please release first. Onderin staat: HDCOPY - Backup, Restore and Copy
Mijn vraag is: Hoe release ik de Harddisk en hebben de foutmelding bij XP en Windows 95 misschien iets met elkaar te maken?

of te wel

Of te wel te weinig geheugen om het proces te laden.
Of je hier wat aan kunt doen??

Ik snap alleen niet waarom de Winxp cd niet wordt herkend als executable cd, is het wel een origineel.
Als dat zo is, staat in de bios aangegeven dat je met cd wilt opstarten??

Het Win95 programma moet je eigenlijk niet gerbuiken dit zijn echt 2 verschillende dingen die soms wel eens willen tegenwerken.

Wil je speciaal winxp op die machine hebben, is dat niet wat zwaar geeist??

Heb je niet nog een goede Win98 cd ofzo??

grtjs jjw

om de harde schijf te Releasen.. moet je opstarten met een bootfloppy en dan fdisk /mbr
hierna is he hd "ontkoppeld" en kan je weer e.e.a installeren.
Ik denk inderdaad zoals JJW al melde dat XP een iets te zwaar besturingssysteem is voor deze machine (je moet minimaal 256 mb ram hebben) en dan nog is het aan te raden om hier idd. win 98/se op te installeren.

Laatst bewerkt:
Bedankt

Bedankt Robbie32,

Jouw advies heeft het probleem opgelost!

altijd goed om te horen dat de problemen opgelost zijn

:thumb: :thumb: :thumb:

(nu alleen nog ff de topic de status "opgelost" geven)

gr. Robbie32

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan