lag bij gamen

Status
Niet open voor verdere reacties.

112remco112

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2011
hallo, ik heb net een week een nieuwe computer met de volgende onderdelen:

AMD FX-8120 processor
ASUS HD 6770 DirectCU

maar mijn probleem is, als ik borderlands probeer te spelen heb ik maar 20 fps (alles high), terwijl een vriend van mij een fx-4100 met een 6670 heeft en deze heeft daar 60 fps (alles high). hoe kan dit? moet ik iets configureren?

kan het zijn dat je Configureerbare graphics hebt en de low performance videokaart word gebruikt?

Heb je de temperaturen gechecked zowel van de Processor als de videokaart als je speelt?
Offtopic: Speel jij iracing?

hallo,

hier nog een printscreen bij een benchmark wordt er wel gezegt dat ik dit gemakkelijk moet runnen:

Naamloos3.jpg

ik heb de physx geinstalleerd, nu zegt hij dat hij een dll mist... maar deze zet ik morgenvroeg er wel op :D en ik kom wel gewoon door gaan, maar nog steeds lag :(

ik vind het ook gek dat er op mijn amd system monitor de videokaart wordt beschreven als hd 6700 terwijl ik een 6770 heb... hier ook nog een printscreen.

Naamloos5.jpg

Er staat 6700 series en de 6770 valt daaronder.
En over je probleem het heeft te maken met je processor.
Lees hier voor meer info

De FX-8120 heeft blijkbaar 8 cores. Misschien kan Borderlands daar inderdaad niet goed mee overweg. Je zou de affiniteit terug kunnen zetten naar 4 of 2 cores. Start het spel, open dan taakbeheer en klik rechts op Borderlands.exe. Je kunt dan de affiniteit instellen.

M4rco dat maakt weinig uit. als borderlands maar met 2 cores kan omgaan gebruik hij er ook niet meer dan 2.
en remco hier 2 dingen wat het probleem zou kunnen zijn

~Kijk even bij taakbeheer in het tabje prestaties als je borderlands speelt. als daar het grafiekje van wisselbestanden hoog is dan moet je misschien (ik heb het spel niet dus ik weet niet of het kan) zorgen dat je een minder groot gedeelte van de wereld laad (render distance, kort gezecht)

~kijk even of er onnodige/ongebruikte programmas op de achtergrond draaien. het zou helpen dat als je die afsluit dat het dan beter werkt

@jaccovh:

Er zijn genoeg spellen die slecht werken op multi-core systemen. Ik heb een quad-core CPU en bij sommige oudere spellen die maar 1 core gebruiken moet ik de affiniteit ook op 1 CPU instellen wil het een beetje vlot spelen. De affiniteit anders instellen kan wel degelijk helpen.

Het spel zou prima moeten lopen op de Radeon HD 6770 met de hoogste instellingen. Het spel was al goed speelbaar op mijn oude Radeon HD 3850.

Edit:

Het controleren of er programma's op de achtergrond draaien is een goed idee. Misschien loopt er inderdaad iets wat veel van je processor eist.

Laatst bewerkt:
hallo,

ik heb het volgende gedaan:

"E:\Program Files\Borderlands\Binaries\Borderlands.exe" -DX9

-DX9 erbij gezet, hierdoor werkt hij sneller en beter. ik wil wel een filmpje indeze forum zetten, het is nog steeds niet geweeldig maar het is al beter.

Heb je ook de andere suggesties geprobeerd (affiniteit + kijken wat er op de achtergrond draait)?

Heb je wel de laatste versie van de game(1.4.2)?
Heb je ook de laatste drivers voor je videokaart(versie 12.6)?

Wat gebeurt er wanneer je de affiniteit op alle cores zet? Of alleen maar op 2?

Je hebt ook geen antwoord gegeven op de vragen of je game wel up to date is en of er iets op de achtergrond draait.

Laatst bewerkt:
Dan zou ik zeker eerst de videokaart updaten.
Welke game versie heb je?
Heb je de game gekocht of gedownload?

ik heb hem gedownload, en ik ga nu ook wel even testen of het werkt met 8 cores.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan