Lag Just Cause 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vitorob28

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2015
Berichten
17
Ik heb een nieuwe GamePC, waarin ik 2 NVIDIA Geforce GTX 960 (2gb)'s heb zitten.
Het probleem is dat als ik Just Cause 3 aan het spelen ben dat ik veel lag en een lage fps heb.

Systeeminfo:

CPU: AMD FX-8350

GPU's: NVIDIA GeForce GTX 960
 
Dit is te weinig informatie. Geef eens een screenshot van Speccy (zie mijn handtekening) en beschrijf of je het in andere games ook hebt.

Zet ook eens SLI uit. Het schijnt dat sommige spellen niet goed werken met SLI.
 
PC specs.jpg

Ik weet alleen niet wat SLI is

PC specs.jpg

SLI staat uit
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je hebt 2 videokaarten die je kunt laten samenwerken zodat je meer FPS krijgt. Dat samenwerken heet SLI. Dit kun je ergens in het NVIDIA Configuratiescherm regelen. Ga daar naartoe en zet SLI aan. Waar precies weet ik niet, ik heb in de praktijk SLI nog nooit gebruikt :eek:.
 
ik heb SLI aangezet en alle 2 de Videokaarten laten focussen op mijn LG Ultrawide scherm.
Het probleem is dat als ik de game laad, heb ik nog steeds veel lag.

Volgens steam zijn mijn videokaarten ruim voldoende om Just Cause 3 te runnen, daarom vind ik het gek dat hij lag heeft.

Systeemeisen JC3.PNG
 
Klopt, dat is ook gewoon genoeg. Wat zie je dan voor'n lag? FPS gerelateerd? Of juist screen tearing? Heb je de settings al eens lager geprobeerd te zetten? Staat vsync aan? Heb je het ook bij andere games?
 
Laatst bewerkt:
Als ik de game speel dan is er af en toe gewoon een hele lage fps, en ja ik heb de settings al een x verlaagd, toen bleef de lag gewoon precies hetzelfde
En ik weet niet wat Vsync is :eek:

Ik heb niet veel andere games, maar bij deze games gebeurt het in ieder geval niet:
H1Z1
Unturned
Team Fortress 2

Ik heb gekeken, en het bleek dat vsync aan stond in Just Cause 3 en dus heb ik hem uitgezet alleen maakte dit ook geen verschil
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zie dat je hoofdscherm wel een erg hoge resolutie heeft. Probeer de resolutie eens lager te zetten.

Je zegt daarnaast 'af en toe'. Bij wat voor'n gedeeltes is dit? Gedeeltes waarbij veel rekenkracht vereist wordt (grote uitzichten, rook/water etc.)?
 
De lag ontstaat inderdaad bij dat soort momenten.

En hoe zet ik de resolutie eigenlijk lager?
 
Hoi.

Just Cause 3 geeft sinds de launch van de game nogal wat problemen. Wat er precies aan de hand is kun je hier lezen.
Ook staan er enkele suggesties beschreven wat te doen bij problemen. Ik zou zeggen, lees het even rustig door, en hopelijk komen ze snel weer met een patch.
 
ik heb de codes ingevoerd in Steam, en het heeft heel erg geholpen bedankt voor jullie hulp!!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan