Lag Spikes (windows vista)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gruchottie

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2009
Berichten
15
Hi,

Ik heb sinds gisteren last van lag spikes tijdens games (World Of Warcraft / Championship Mananger 2009) het vreemde is ik heb ze niet gezien tijdens het spelen van Aion.
Het volgende is er gebeurt, ik had de laatste tijd last van Blue Screens of Death tijdens WoW...ben een beetje gaan lezen en zag eigenlijk bij een hoop topics staan dat de drivers de oorzaak zouden kunnen zijn.
Vervolgens heb ik het volgende gedaan:

Mijn Computer > Eigenschappen > Apparaatbeheer > Computer > ACPI-pc >> en hier het besturingsprogram van geupdate.

Ik weet het niet meer zeker maar volgens mij stond er toen ik in apparaatbeheer "computer" opende 2 dingen en na die update staat alleen ACPI-pc er nog.

Ik heb al geprobeert een system recovery te doen maar die gaf alleen een punt na de verandering.

Eerst een computer die normaal alleen Blue Screens of Death af en toe gaf.....en nu zit ik met een computer die lagspikes geeft tijdens een spel en vandaag ongeveer voor 1 a 2 minuten ze framerate naar 4fps liet droppen...voorheen zat ik op 60fps.

Zelf heb ik eraan gedacht op alles gewoon opnieuw te installeren, wat nogal een tijdrovende klus is dus wil ik hier even mijn licht opsteken.

Ik ben niet echt geleerd met computers en zal vast een heel fout iets hebben gedaan door het besturingsprogramma te updaten, hopelijk is dit eenvoudig te verhelpen en heeft iemand hier een passende oplossing.

Bij voorbaat dank,

Enrico
 
Heel waarschijnlijk ligt het aan je videodrivers.
Meest voorkomende zijn ATI en Nvidia chipsets op video kaart.
Als het een ATI is op ATI video driver de laatste drivers binnen halen en installeren.
Als het een Nvidia is op NVIDIA video driver de laatste driver binnen halen en installeren.

Wel kijken welke type van kaart je hebt en daar de bijbehorende driver selecteren.
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Ik lees dat je wat geupdate hebt soms de videokaart driver?
En over acpi-pc kom ik dit tegen misschien heb je er wat aan.

Modag
 
Bedankt voor de reacties.
Ik heb de video drivers installed...het lijkt nu wel iets beter maar heb nog niet echt een kans gehad het goed te testen.
Ik hoop vanavond wat meer feedback te kunnen geven.
 
Ik heb net een test gedaan en heb nog steeds last van lagspikes.
Ik heb nu niet zo'n extreme drop van fps gehad maar toch...ik blijf last van lagspikes houden.
Me muziek daar hoor ik het ook aan....is een fractie van een seconde dat die hapert.

Hierbij wat systeem info:

Processor Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q8200 @ 2.33GHz
Geheugen (RAM) 4,00 GB
Grafisch ATI Radeon HD 4350
Grafische weergave voor spellen 1919 MB totale hoeveelheid grafisch geheugen

Type beeldschermadapter ATI Radeon HD 4350
Totaal beschikbaar grafisch geheugen 1919 MB
Toegewezen grafisch geheugen 512 MB
Toegewezen systeemgeheugen 0 MB
Gedeeld systeemgeheugen 1407 MB
Versie van beeldschermadapterstuurprogramma 8.650.0.0
Resolutie van hoofdbeeldscherm 1280x960
DirectX-versie DirectX 10

Edit: Ik heb ook me BIOS gecheckt en daar staat ACPI enabled, lijkt me dan dat ie daar wel compatibale voor is.


Edit2: Ik heb het toch weten op te loseen...via een omweg kon ik wel een oude datum als systeem herstel gebruiken en heb me computer weer weten te fixen. Toch bedankt voor de reactie.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan