Lag tijdens gamen

Status
Niet open voor verdere reacties.

GuusdeR90

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2009
Hallo,

Ik heb sinds een jaar of twee kleine lags tijdens het gamen. Ik ben altijd te lui geweest om hulp te zoeken, maar sinds Call of Duty: Modern Warfare 2 uit is, wordt de frustratie me op sommige momenten te groot.

Als ik aan het gamen ben, heb ik om de 30 sec voor 1 sec geen internet. Jullie kunnen waarschijnlijk begrijpen dat dit tijdens het gamen uiterst frustrerend is. Ik heb kort geleden een nieuw modem aangeschaft, maar het hielp niet. Ook de draadloze router is een keer vervangen in de twee jaar dat ik hier last van heb, maar ook dit hielp niet.

Het enige wat dus nog niet vervangen is, is mijn draadloze netwerkkaart in mijn computer. Het zou hier misschien aan kunnen liggen, maar voordat ik nog meer dingen koop die het probleem niet verhelpen, wil ik eerst kijken of er mensen zijn die een idee hebben wat de oorzaak zou kunnen zijn.

Ik heb een sterke computer, die geen problemen heeft met de hoogste instellingen van games. (Nvidia GTX275, Windows Vista Professional, 2G RAM en een gloednieuwe processor van Intel @ 3,6 GHZ)

De computer is in de twee jaar ook meerdere keren geformateerd, maar ook dit hielp niet.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen,

Gr Guus

ik denk dat het echt aan je draadloze netwerk ligt! probeer eens te game met een netwerk kabel

Ja, dat snap ik. Het ligt duidelijk aan mijn draadloze netwerk. Maar aan welk onderdeel van het draadloze netwerk kan het liggen? Het is bij mij in huis niet mogelijk om een netwerk met draad aan te leggen. Anders had ik dit allang gedaan.

In ieder geval bedankt voor je reactie !

Wat voor router heb je ?
en welke Wi-Fi Ontvanger?

Wifi ontvanger: Linksys Wireless-G PCI Adapter (zo word het aangegeven op apparaatbeheer)

Router: U.S. Robotics Wireless MAXg Router (USR5461)

sorry ben 1 ding vergeten te vragen hoe groot is de afstand tussen de router en pc en hoe is je signaal sterkte?
heb je vaker last van wegvallend internet ?

De afstand is ongeveer 4 meter, met een plafond ertussen. Ik heb wel eens last van wegvallend internet, maar met gewoon surfen heb ik daar geen last van.

Van de 5 streepjes die je kan hebben qua signaalsterkte, heb ik er 4. Moet voldoende zijn dus.

ik denk toch dat het aan je draadloos netwerk ligt. misschïen veliest hij signaal voor even..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan