Hoi,
ik heb sinds gisteren plotseling een erg lage downloadsnelheid.
Gek genoeg blijft de upload snelheid wel gewoon normaal.
Het betreft een PC van 2 weken oud.
Resultaten speedtest:
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 12.5 KByte/sec
(=100 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 46.4 KByte/sec
(=371 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 197.0 Conn/min
Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Klaar 31.0 ms
Informatie over PC:
processor: Q6600
intern geheugen: 2048MB
Besturingssysteem: Windows Vista Home Basic
informatie over ADSL-pakket:
Belgacom Internet Go (ben woonachtig in Belgie) met Belgacom TV (IP-TV)
download: 12 Mbps
upload: 400kbps
Ik heb een bedrade verbinding.
Computer is virusvrij (aldus Norman Security Suite)
onlangs geinstalleerde programma's:
Daemon Tools Lite
enige games (orginele versies)
diverse pokerrooms
ABC
een no cd-crack (van een betrouwbare site die ik hier als ik me niet vergis niet mag noemen, maar begint met noem dan ook geen namen) voor het spel Sid Meiers Railroads, omdat mijn pc de orginele CD niet als zodanig herkende.
overige informatie:
tijdens de uitgevoerde speedtest stond de digitale TV uit, stond ABC uit en werden er geen updates van wat dan ook gedownload.
Dit alles gecontroleerd in taakbeheer.
Netwerkgebruik is tijdens een internetsessie van een uurtje niet boven 0.25% van de maximale 100Mbps uitgekomen.
Tot enige weken geleden heb ik op XP gewerkt, maar op de nieuw aangeschafte PC zit standaard Vista. Hier ben ik nog niet echt bekend mee.
Alle hulp is welkom
ik heb sinds gisteren plotseling een erg lage downloadsnelheid.
Gek genoeg blijft de upload snelheid wel gewoon normaal.
Het betreft een PC van 2 weken oud.
Resultaten speedtest:
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 12.5 KByte/sec
(=100 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 46.4 KByte/sec
(=371 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 197.0 Conn/min
Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Klaar 31.0 ms
Informatie over PC:
processor: Q6600
intern geheugen: 2048MB
Besturingssysteem: Windows Vista Home Basic
informatie over ADSL-pakket:
Belgacom Internet Go (ben woonachtig in Belgie) met Belgacom TV (IP-TV)
download: 12 Mbps
upload: 400kbps
Ik heb een bedrade verbinding.
Computer is virusvrij (aldus Norman Security Suite)
onlangs geinstalleerde programma's:
Daemon Tools Lite
enige games (orginele versies)
diverse pokerrooms
ABC
een no cd-crack (van een betrouwbare site die ik hier als ik me niet vergis niet mag noemen, maar begint met noem dan ook geen namen) voor het spel Sid Meiers Railroads, omdat mijn pc de orginele CD niet als zodanig herkende.
overige informatie:
tijdens de uitgevoerde speedtest stond de digitale TV uit, stond ABC uit en werden er geen updates van wat dan ook gedownload.
Dit alles gecontroleerd in taakbeheer.
Netwerkgebruik is tijdens een internetsessie van een uurtje niet boven 0.25% van de maximale 100Mbps uitgekomen.
Tot enige weken geleden heb ik op XP gewerkt, maar op de nieuw aangeschafte PC zit standaard Vista. Hier ben ik nog niet echt bekend mee.
Alle hulp is welkom
Laatst bewerkt door een moderator: