Lage downloadsnelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raoul90

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Dit is niet de goede sectie maar heb geen idee waar ik dit moet plaatsen.

Hallo.

Ik heb sinds een paar maanden de experiabox van Planet Internet. Met een Internetplusbellen Comfort abbonement. Als ik nu en dan een speedtest doe op bbned. Dan krijg ik daar maar rond de 2000 kb/ps. Terwijl mijn abonnement toch echt 6000 kb/ps is maar normaal had ik altijd rond de 4000. Als ik nu met nieuwsgroepen download dan download ik met een snelheid van 160 kb/ps. Normaal was dat 500 tot 700 kb/ps. Ik weet niet hoe dit komt. Zijn er soms weer problemen bij KPN/Planet. Heb de experiabox al opnieuw opgestart. Dat maakte niks uit.

Type: Thomson Speedtouch 780.

Die speedtesten zijn nooit 100% betrouwbaar. Ook de downloadsnelheid is afhankelijk van waarvan je download.

als je een abo hebt van 6000kbps,dan hoor je die snelheid ook te halen als je op nieuwsgroepen iets download:D

als je een abo hebt van 6000kbps,dan hoor je die snelheid ook te halen als je op nieuwsgroepen iets download:D

niet als die nieuwsgroepen dat niet tegen die snelheid kunnen verzenden:s

De snelheid van een ADSL abbonement hangt nog altijd veel af van afstanden.
Afstand tot een omgebouwde centrale
Lengte van de telefoonkabel welke van de hoofdaansluiting naar het modem gaat.
Als dat allemaal te lang is, dan kan je snelheid aardig vaan kelderen.

___
verplaatst naar:
Internet en internet server applicaties > ADSL verbinding

Laatst bewerkt:
Eerst was het gewoon snel maar nu opeens niet meer. En nu is het lampje van wlan oranje op de experiabox en doet me draadloze verbinding niks meer ? hoe kan ik dit oplossen?

edit:
Oranje betekent wepbeveiliging maar ik krijg geen verbinding met internet.

Ik heb verder ook nergens aangezeten.

Laatst bewerkt:
Log eens in op je livebox
Internet explorer openen
Inntypen: 192.168.1.1

Daar kan je het onderdeel draadloos netwerk vinden.

Log eens in op je livebox
Internet explorer openen
Inntypen: 192.168.1.1

Daar kan je het onderdeel draadloos netwerk vinden.

Ja dat weet ik. De computer boven doet het wel met draadloos maar mijn pc beneden doet het niet draadloos. En die wired pc waar ik nu op zit doet het wel. :confused:

beperkte of geen verbinding mogelijkheden

Krijg ik bij mijn eigen pc. Gisteravond deed hij het nog.

Dan druk ik op details en dan staat daar:

Fysiek adres:
IP Adres
Subnetmasker
Standaardgateway
DNS Server
Wins Server

Bij de eerste 3 staat iets bij de laatste 3 niets.

Laatst bewerkt:
Heb even het kaartje opnieuw geinstalleerd + drivers nou werkt het weer :confused:

Nou nog met die snelheid.

2000013244761854360_rs.jpg

En daar betaal je dan 60 euro per maand voor :confused:

Laatst bewerkt:
Poorten open gezet en geforward?

Ja maar dat is niet nodig bij nieuwsgroepen. Heb wel een payserver.

Menace: Inntypen: 192.168.1.1 dat is bij mij iets anders 254 aan het einde ipv 1

Laatst bewerkt:
Merk je zelf dat je traag internet?
die speedtesten zijn heel erg onbetrouwbaar.
Hoelang doe je er bijvoorbeeld over om www.helpmij.nl te laden?
Mijn downloadsnelheid is 10 Mbps en ik doe er toch wel 15,359 seconden over om de homepage van dit forum volledig te laden met alle afbeeldingen etc...
Dus me dunkt dat jij als je inderdaad zo'n traag internet zou hebben minutenlang zou moeten wachten tot je webpages hebt geladen, klopt dat?
Je traag internet zou ook veroorzaakt kunnen worden omdat je iets upload. Heb je p2p-programma's aanstaan of zijn er dingen die verstuurt worden naar buitenaf?
Om dit zeker te weten zorg je er best voor dat je een degelijke firewall hebt die echt al het in en uitgaand verkeer in de gaten houdt en dat je router zeker op z'n best beveiligd is.

Merk je zelf dat je traag internet?
die speedtesten zijn heel erg onbetrouwbaar.
Hoelang doe je er bijvoorbeeld over om www.helpmij.nl te laden?
Mijn downloadsnelheid is 10 Mbps en ik doe er toch wel 15,359 seconden over om de homepage van dit forum volledig te laden met alle afbeeldingen etc...

Jij hebt dus ook last vast traag internet :p
Met mijn downloadsnelheid van 4mb/s staat de pagina er compleet binnen de 8 seconden.
En speedtests mogen dan niet geheel betrouwbaar zijn, maar als je bij verschillende site's een ongeveer gelijk resultaat krijgt dan mag je toch wel van betrouwbaar spreken.

Jij hebt dus ook last vast traag internet :p
Met mijn downloadsnelheid van 4mb/s staat de pagina er compleet binnen de 8 seconden.
En speedtests mogen dan niet geheel betrouwbaar zijn, maar als je bij verschillende site's een ongeveer gelijk resultaat krijgt dan mag je toch wel van betrouwbaar spreken.

Het vreemde is dat ik dat alleen heb met pagina's van helpmij.nl,
verder heb ik echt supersnel internet en idd 10 Mbps. (sneller dat dat van jou*fluit*, grapje hoor;))

Als het laden niet lang duurt hoef je je geen zorgen te maken, de trage snelheid ligt niet aan jou systeem.

Alleen toen ik net spywareblaster wilde downloaden van de site, downloade ik dat met een dlspeed van 12 kbps. Normaal 50x zo snel ofzo, duurde gewoon 3 minuten

Je kan de experiabox ook resetten? maar verlies ik dan niet al me instellingen enzo. Dan gaat hij toch updaten naar nieuwste firmware.

Gebelt met planet.

Ik moest netstat -a intypen bij uitvoeren.

Kreeg ik te zien dat ik 32 udp poorten open had. Zegt de persoon aan de telefoon dat ze adviseren om er tussen de 13 en 15 open te hebben.

Hij zegt dat het door downloaden met torrents komt. Nou utorrent eraf, portforwarding van utorrent uitgezet. Van de rest ook (steam games). Voor de rest heb ik niet in me experiabox staan dat er poorten geopend mogen worden. Torrentprogrammas openen ze wel maar sluiten ze niet af. Dat zou de oorzaak kunnen zijn volgens de meneer aan de telefoon.

Nu moet ik dus op de 1 of andere manier 18 a 20 van die udp poorten zien dicht te krijgen. Net dus het portforwarding van utorrent weg gehaald (ik dl toch met nieuwsgroepen, ook een payserver). Ik type opnieuw netstat -a. 33 poorten staan open. Hoe moet ik ze dan dicht krijgen?

Ik kan wel een screenshot geven maar vraag me af of dat verstandig is?

Need some help up here :)

Deze meneer aan de telefoon zei ook als oplossing te scannen met adaware, gedaan paar cookies gevonden, vewijdert.

Hij zei dat ik het met adaware kon oplossen. Ik heb adaware 2007 maar ik zou niet weten hoe ik het hiermee moet oplossen.

Hij gaf ook een andere oplossing alle pc's, 24 uur niet gebruiken. Dus geen internet. Maar volgens mij moet het ook echt wel anders kunnen of niet dan?

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan