Lage downloadsnelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

tHOMpc

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2009
Berichten
6
Heey allemaal,

ik ben helemaal nieuw op dit forum, maar ik hoop dat ik mijn vraag goed heb geplaatst.
Wij hebben sinds kort een nieuw abonnement (8mb)
op de laptop en op mijn zus haar pc, is de downloadsnelheid via een speedtest ongeveer 800kb/s. doe ik dezelfde test op mijn pc, dan is die snelheid maar 190kb/s
ik heb echt geen enkel idee waar dit nu aan kan liggen.
Misschien kunnen jullie mij helpen.
Als er nog meer informatie nodig is dan lees ik het wel

Groeten, Thom
 
Zitten jullie achter dezelfde router? Zorg je ook dat tijdens de test de router niet in gebruik is door andere machines?

Je kunt ook evt naar je firewall kijken, die vertraagd de boel soms ook (en als je achter een router zit heb je er ook geen nodig)
 
probeer een nieuwere driver van je netwerkkaart te installeren.

heey bbreaker,
deze optie had ik inderdaad al geprobeerd, had een vrij oude versie, dus had een nieuwe geinstalleerd, maar dit heeft helaas niets geholpen. Heb nog steeds die vervelende trage snelheid. toch bedankt voor het meedenken.

Zitten jullie achter dezelfde router? Zorg je ook dat tijdens de test de router niet in gebruik is door andere machines?

Je kunt ook evt naar je firewall kijken, die vertraagd de boel soms ook (en als je achter een router zit heb je er ook geen nodig)

Wij zitten inderdaad achter dezelfde router. een speedtouch 780 (WL)
en heb inderdaad alle andere kasten allemaal uitgezet, maar dat hielp niet.
Firewall had ik ook al geprobeerd, en ook dit heeft niets geholpen.
voor de rest had ik al geprobeerd om andere kabel te gebruiken, Router ook al meerdere malen gereset, en stroom ook al van de modem afgehaald. Maar ook hiervan was niets het probleem.

toch bedankt voor jullie snelle reacties, hopelijk komen er weer nieuwe suggesties die ik kan proberen

groeten, tHOM
 
Probeer via de volgende stappen een speedtest uit te voeren via speedtest.nl
-testen
-Modem uit- en aanzetten
-opnieuw testen.

Als je na het aan en uitzetten van de modem een betere verbinding hebt komt het waarschijnlijk hierdoor.
Gr. William

Informatie over NAT
 
Laatst bewerkt:
Haaa mannen,

ik heb misschien een verkleining van het probleem.
want ik heb op dit moment een andere netwerkkaart in mijn pc gestopt. stekker daar in
en raad eens... dan is mijn connectie wel de juiste snelheid.
dusja,
misschien hebben jullie nu wel een idee waar het aan kan liggen.
als er geen opossing komt, dan ga ik gewoon om een nieuwe netwerkkaart, maar
lijkt me leuk als ik toch nog te weten kom wat nu werkelijk het probleem is.

groeten, tHOM
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan