Lage fps+fps drops in arma 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jokertjuhh

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2012
Berichten
72
Hey, ik krijg altijd tussen de 20-30 fps en regelmatig fps drops in arma 3. Ik weet dat het slecht optimized is, maar het is heel erg lastig om het nu fatsoenlijk te spelen.

Mijn setup is:
Intel Core i5 3450
GTX 770 4GB - Superclocked
ASRock B75 Pro3
GeIL Dragon RAM Dual Channel Kit - Geheugen - 8 GB
Corsair CS750M

Hoop dat iemand mij kan helpen, want het is 1 van mij meest gespeelde spellen.
 
juiste drivers? het is niet altijd zo dat de nieuwste drivers ook de beste zijn voor dit game.

Nvidia software al gebruikt voor gamesettings optimalisatie?
Wat zijn je ingame settings?
 
Mijn drivers zijn up-to date, en dit probleem heb ik al best wel lang. Ook heb ik al settings gebruikt die nvidia geforce aanraadt. Heb ook fps/performance guide gebruikt, maar verandert niks..
 
Re-instal van software en game.

Anders "aftermaket" software voor game optimalisatie gebruiken?

Heb je dit probleem altijd op dit systeem gehad of niet? Wanneer is dit ontstaan?
Game update/patch, wijziging van hardware..?
 
Ik heb het probleem niet altijd gehad, ik weet dat arma 3 slecht optimized is, maar had eerst veel meer fps, ik merk het ook een beetje bij andere spellen, ik had van iemand gehoord dat het aan me harde schijf ligt, die is nu 2 jaar oud en gebruik ik best wel wat uurtjes per dag. Kan het daaraan liggen?

Me harde schijf is: http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=340428
 
Weet t niet zeker maar dat lijkt me niet. Een volle harde schijf of een compleet gedefragmenteerde harde
schijf kan wel roet in t eten gooien. Misschien een temperatuur probleem?> Heb je je temperaturen wel
eens bekenen met bijvoorbeeld Ai64 of een soortgelijk programma?

En, het is zomer nu he, Klinkt raar, maar bij mij is het, ookal is het slecht weer buiten constant minstens 25 a 26 C
binnen wat maakt dat ondanks flinke koeling mijn rig toch veels te heet wordt.

succes,
Leon
 
Mijn temperaturen zijn goed, mijn GPU word niet meer dan 60 graden en mijn CPU niet maar dan 70 onder het gamen.
 
tja, ik zou dan niet zo snel nog iets anders weten wat je zou kunnen doen.
Maar je harde schijf zit dus niet helemaal vol he, of is helemaal gefragmenteerd?

Oja, iets anders wat ik zelf ook altijd doe ik dit soort gevallen is even ook weer
een virus scan draaien van mijn schijf, en een programma als maleware anti maleware
draaien. Want het kan zijn dat er allemaal troep op de achtergrond draaid die maakt
dat je pc veel trager wordt.

Helaas is dat zo'n beetje wat ik kan bijdragen aan oplossingen.
Hoop dat je de oplossing vind wat er is niets zo waardeloos als lage fps.

veel succes,
Leon
 
Ik heb onlangs de SSD gekocht, steam erop gezet, maar heeft niks geholpen. Ik draai elke week een virus scan, dus dat kan het niet zijn.

Kan het zijn dat me hardware het aan het begeven is? ik merk ook met andere games dat ik veel lagere fps heb.
 
In dat geval zou ik zeggen, herinstalleer je komplete pc, dus Windows opnieuw erop! En dan alles opnieuw installeren, zo weet je zeker dat het geen software is.

Toch denk ik dat het een driver probleem is, installeer eens oudere, drivers die wel werkten?

Meestal werkt hardware wel of niet, en is er niet zo iets van: half
 
Elke keer als er bv voor nvidia geforce een nieuwe driver is, instaleer ik die, ik heb die lage fps al voor 2 maanden, het was niet echt opeens, dan kan het daar toch niet aan liggen?


En als ik windows opnieuw instaleer, zal ik het dan op me ssd doen of op me gewone harde schijf, enige wat ik naast windows op me ssd zou willen hebben is dan steam+google chrome, maar weet niet hoeveel windows inneemt.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben het helaas niet helemaal met je eens Loukskywalker, met dat hardware t wel of niet doet, en niet
zoiets als half. Want ik heb het zelf meerdere malen gehad over de jaren dat iets kapot ging in een week
of 2. Zo had ik een videokaart die t langzaam begaf, en t steeds slechter ging doen, tot hij t helemaal
begaf (kreeg steeds meer vreemde kleuren en rare vlakken te zien over tijd). En mijn moederbord was het
laatste probleem vorig jaar. Soms kon ik een hele middag werken op mijn pc (gamedesign), en andere
dagen crashde hij dan na een uur, of zelfs een minuut of 10.
Dus hardware kan soms werken, soms niet, en het dan steeds slechter gaan doen.

Leon
 
Zoals ik zei, vroeger runde ik bv. battle royale met 60 fps terwijl ik nu arma 3 op 20-30 speel met drops, ik speelde league of legends op 280 en nu op 180.

Ik ga denk proberen een nieuwe windows install te doen, alleen heb geen idee welke mappen ik nou op me normale harde schijf moet zetten en welke op me ssd.
 
Vroeger, als in een andere PC, of op je huidige PC.

Heel Simpel.
Instaleer windows opnieuw via de boot. niet gewoon in je huidige windows.
Instaleer windows, en alle andere applicaties/games die je snel wilt laden op de SSD.
Alle andere (minder) relevante applicaties/games en data op je HDD
 
vroeger, als in huidige pc, heb de pc voor 2 jaar. ik heb windows opnieuw geinstaleert, maar heeft niet veel geholpen.
 
Echt een clean instal? Vanuit de boot?

Heb je nog reserve hardware? Om eventueel te wisselen?

Monitor je CPU, ram en gpu eens onder het gamen.
Kan met taalbeheer of programma zoals speccy, met dit laatste programma kan je ook temp. Monitoren, wellicht word je systeem te warm..
 
Het enige wat warm wordt is me cpu, wordt 90 graden volgens speccy. Als ik met speedfan check wordt hij 70-75 graden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zoo hey,
90 graden is te warm.

Heb je je PC de afgelopen 2 jaar al eens schoon gemaakt van binnen..?
Gebruik je een stock koeler...?

Drop hier eens wat foto's van de binnenkant van je kast, zodat alles incl. fans etc goed zichtbaar is!
 
Ja ik gebruik een stock koeler, heb het niet echt schoongemaakt, wel van cpu, voeding en gpu verandert. maar klopt die speccy wel? bij andere progamma's is die maar 70-80 graden.

Foto: http://imgur.com/xWE6bym

Speccy is bij mij vrij accuraat (test wel eens met digitale thermometer!).

Als je je PC nog nooit hebt schoongemaakt, begin daarmee!
Stof zorgt voor extra warmte en warmte is funnes voor je PC.
Maak je PC open en spuit met gecomprimeerde lucht , (zonder olie). je PC uit. En daarbij voornamelijk fans, filters etc.
Ik doe dit elke 2-3 maanden.

Gecomprimeerde lucht krijg je in een spuitbus (dust off b.v.) of gebruik een compressor, die geen olie mee spuit, test dit door eerst op wit papier te spuiten, om zo te kijken of de lucht droog is.

Door de stof te verwijderen neemt je temperatuur waarschijnlijk af!
Doe dan eens een CPU test overnieuw (b.v. met Prime95 ) en montitor je tempratuur weer!
Als dit nog niet voldoende werkt moet je echt overwegen een aftermarket (water) koeler te kopen voor je CPU.\
Als we je CPU temp omlaag krijgen en je games dan toch niet goed werken zullen we verder moeten kijken.

Maar ik denk, omdat je CPU zo warm word hij zichzelf, uit beveiliging gaat terug clocken in snelheid om niet defect te gaan.

Wat is je case situatie? maak eens een foto aub. en vertel wat over hoe en waar hij staat. wellicht kunnen we de airflow optimaliseren waardoor je CPU temp ook afneemt (goedkopere oplossing).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan