Lage FPS

Status
Niet open voor verdere reacties.

breaker9240

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2005
Goedemiddag allen,

Ik heb deze pc nu een jaartje en kon toen al call of duty 5, counter strike source en alle andere zware games toch perfect spelen.

Ineens sinds eergisteren valt men FPS van 180 naar 10 FPS

Hoe kan ik dit oplossen?
Wat kan dit zijn?

groetjes, sven

Het kan zijn dat je computer vanbinnen smerig is. Daardoor kan hij zijn warmte niet goed kwijt en wordt de CPU en/of GPU warm waardoor hij automatisch de rekensnelheid een stapje lager zet.

Een manier om dit te controleren is door speedfan (http://www.almico.com/speedfan.php) te installeren en na een poosje spelen de temperaturen te controleren.

Als deze hoog is, is waarschijnlijk je pc van binnen stoffig.

Zie ook dit topic voor meer info hierover: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=364284

mvg

db

@Dirtbag:

Van 180 naar 10 FPS is toch héél veel.

Of kan dit probleem plots op treden omdat het nu écht te veel is qua stofhoeveelheid?

Het kan zijn dat je computer vanbinnen smerig is. Daardoor kan hij zijn warmte niet goed kwijt en wordt de CPU en/of GPU warm waardoor hij automatisch de rekensnelheid een stapje lager zet.

Een manier om dit te controleren is door speedfan (http://www.almico.com/speedfan.php) te installeren en na een poosje spelen de temperaturen te controleren.

Als deze hoog is, is waarschijnlijk je pc van binnen stoffig.

Zie ook dit topic voor meer info hierover: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=364284

mvg

db

De pc zelf ziet er proper uit, maar de koeler op de videokaart draait wel niet :s?

update: heb even de koeler een tikje gegeven en nu draait die weer, de games spelen terug normaal!
Ga hem even nog verder uitkuisen!

Laatst bewerkt:
@Dirtbag:

Van 180 naar 10 FPS is toch héél veel.

Of kan dit probleem plots op treden omdat het nu écht te veel is qua stofhoeveelheid?

Ik ken dus een geval van een pentium 4 met een 3,2 ghz cpu of iets in die trent, die geeneens youtube filmpjes kan kijken omdat de cpu op %12,5 werd gedraaid als bescherming tegen oververhitting. Zelfs met die maatregel werd de cpu 80 celcius. Dus ja extreme gevallen zijn mogelijk.

In dit geval zou ik de fan van de GPU in de gaten houden, als deze stil staat kan de GPU zichzelf verbranden. Eventueel kun je een de ventilator vervangen of een passief koelblok gebruiken.

Dit had ik ook eens met een radeon kaart, 3 maanden na aankoop was de fan van de videokaart kapot. Ja garantie, lever de kaart maar in, na 4 tot 6 weken krijgt u hem terug.....

Ik heb toen korting gekregen op een aftermarket zallman passief koelblok.. Geweldig ding :)

Dus tip aan topicstarter, houd dat ding in de gaten :)
mvg

db

Ik ken dus een geval van een pentium 4 met een 3,2 ghz cpu of iets in die trent, die geeneens youtube filmpjes kan kijken omdat de cpu op %12,5 werd gedraaid als bescherming tegen oververhitting. Zelfs met die maatregel werd de cpu 80 celcius. Dus ja extreme gevallen zijn mogelijk.

In dit geval zou ik de fan van de GPU in de gaten houden, als deze stil staat kan de GPU zichzelf verbranden. Eventueel kun je een de ventilator vervangen of een passief koelblok gebruiken.

Dit had ik ook eens met een radeon kaart, 3 maanden na aankoop was de fan van de videokaart kapot. Ja garantie, lever de kaart maar in, na 4 tot 6 weken krijgt u hem terug.....

Ik heb toen korting gekregen op een aftermarket zallman passief koelblok.. Geweldig ding :)

Dus tip aan topicstarter, houd dat ding in de gaten :)
mvg

db

dit gebeurt alleen bij dell computers met oem software

meestal als er teveel stof in de computer zit en hij te heet word kapt hij ermee en reboot hij zich zelf en daar lijkt het hier niet op
check de tempraturen met fanspeed of everest eens

Laatst bewerkt:
dit gebeurt alleen bij dell computers met oem software

meestal als er teveel stof in de computer zit en hij te heet word kapt hij ermee en reboot hij zich zelf en daar lijkt het hier niet op
check de tempraturen met fanspeed of everest eens

Intel pentium met een moederboard met thermal throttling, en nee, als mijn broer een dell had gekocht dan had ik hem hier misschien niet mee geholpen... Geen grotere hel dan een dell. De pc in kwestie was een assemblage op wens pc.

In het geval van de topicstarter geeft hij al aan dat de GPU fan stil stond, dit in combinatie met de automatische overklok functie die veel videokaarten tegenwoordig hebben, kan de driver automatisch de kloksnelheid van de GPU omlaag schroeven om de temperatuur laag te houden. Een GPU op een laag pitje is een GPU die weinig berekeningen per seconde maakt. wat weer een lage fps geeft.

mvg

db

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan