Lage FPS.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frank1995

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2011
Hallo,

Een paar weken geleden was mijn laptop stuk dus die had ik teruggebracht naar de winkel.
Toen die klaar was vroeg ik aan ze wat het probleem was en wat ze hebben gedaan om het te fixen etc. etc.
Het enige dat ze zeiden is dat ze ''het een en ander opgeruimd hebben''.

Met sommige spellen die ik speel, zoals League of Legends of Minecraft, had ik ervoor altijd 120-180 fps, maar sinds ik mijn laptop terug heb is het op League of Legends rond de 35-55 fps. Dat is niet zo'n groot probleem, het werkt prima. Maar op Minecraft is het diep gedaalt tot 20-40 en soms wel rond de 10 fps. Onspeelbaar dus.

Mijn vraag is dus, weten jullie wat er gebeurd is of wat ik kan doen om het weer normaal te krijgen?

Alvast bedankt!

Dat help dus totaal niet. Had het al eerder geïnstalleerd, maar hiervoor werkte het prima zonder Razer Gamebooster.

Misschien moet je ff een backup maken en je hele laptop opnieuw installeren?

oplossing gevonden ! :D

meeste laptops staan op energie besparend mode om het even zo te zeggen.
dus de laptop verlagt de watt die je cpu videokaart enz gebruikt om energie te besparen.
laat je stekker van je laptop der in terwijl je zit te spelen want bij de meeste laptop's gaat dan de fps omhoog.

had ik namelijk ook.

Had ik hiervoor dus. Zonder oplader eraan had ik lage fps, met oplader hoge fps. Nu is het laag met én zonder oplader.

weet niet precies wat ze gedaan hebben, maar heb wel een vermoeden wanneer ze zeggen het
een en ander opgeruimd te hebben, (waarschijnlijk een virus scan, antimale ware scan en de
schijf gedefragmenteerd). dit zijn allemaal dingen die je zelf heel makkelijk kunt doen
in een paar uur hooguit, afhangend op de grootte van je harde schijf.

nu kan t gebeuren dat sommige programma's niet meer lekker, of helemaal niet meer lopen na een
defrag(metatie). je kunt dan het beste dat programma opnieuw installen.
dus misschien is het een aanrader om even Minecraft opnieuw te installen, (wel even je oude save
points op slaan zodat je niet de game dan weer helemaal opnieuw moet beginnen, of bouwwerken
opnieuw moet maken).

succes, hoopt tdat t helpt, niets zo irritant als low fps!!
:evil::p

Leon

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan