Lage FPS

Status
Niet open voor verdere reacties.

hoenens

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2012
Hallo,

Ik heb pas een nieuwe cpu gehaald, nieuw werk geheugen en een nieuwe videokaart.
Hier even de specs::

Phenom 2 4x 965 NIEUW ONDERDEEL
4 GB ddr3 NIEUW ONDERDEEL
Radeon HD 7870 2gig ddr5 oc edition NIEUW ONDERDEEL
be quit voeding 450 wat
asrock moederbord n68c-s ucc

Maar nu het probleem:

Het systeem is erg traag, spellen lopen maar met 20 FPS... dus volgens mij klopt er ergens iets niet, maar wat en waar?
Nu heb ik gisteren avond voor dat ik na bed ging, de bios settings wat veranderd waarvan ik dacht dat het niet goed stond, en heb toen de pc uitgezet.
Toen ik opstond, zette ik de pc aan en ik mertke dat hij best snel was, ik starte toen een spel op ( Smite ) en WWHOPA alles op highest settings en hij draaide prima op 60 FPS.

Ik dus helemaal blij,
Toen ik in de middag terug kwam van het werk, starte ik hem op en ging het beeld niet aan, ik de stroom eraf en weer erop. starte hem toen op en hij deed het gewoon.
MAAAAAAAR... toen starte ik weer een spel op, en jawel hoor, hij was weer traag en weer maar 20 FPS.
Hij doet nu heel raar, alles is tamelijk traag, me muis cursor haperd soms best heftig en ik heb weer slechte zin.

Ik ben einderaad en hoop dat jullie mij kunnen helpen dit probleem op te lossen.

Met vriendelijke groet,

Roy

Laatst bewerkt:
Nieuwe cpu, werk geheugen, en nieuwe videokaart?
Had je hiervoor een nvidia kaart? Zo ja kijk eens of je grondig je nvidia drivers hebt verwijderd en installeer je de AMD drivers.

Hallo,

Ja dat klopt idd.
Bij 1 enkele keer werkte alles super!
Ja heb idd een nvidia gehad, maar heb me pc al helemaal opnieuw geïnstalleerd.
Dus lijkt me sterk dat ik nog de oude drivers erop heb of krijg.

Zou het aan me voeding kunne liggen dat die gewoon te zwak is?

Grts Roy

Toen je de pc opnieuw hebt geinstalleer wat juist goed is! Heb je toen ook waar de drivers van AMD geinstalleerd?
Microsoft installeerd automatisch drivers, maar dat is iets waar je eigenlijk vanaf moet als je optimaal van je videokaart wil genieten. Welke windows draai je trouwens?

Windows 7 64bit.
Ik heb de cd van asrock van het moederbord en het enigste wat ik ervan kan installeren, zijn de sound drivers van het board.
De ati drivers van de videokaart geinstaleerd via de cd van sapphire , en dana nog geupdate via de ati website.
Enigste wat hij van nvidia erop zet is iets van het moederbord network controller ofzoiets.

Heb je catalyst control center? AMD Driver

Anders kun je even bij hardware kijken vervolgens bij beeldscherm adapter, eigenschappen en dan even kijken welke driver er bij staat moet zijn Advanced Micro Devices

Ja die is geïnstalleerd ja. Rechts onder in de balk staat ook dat catalyst logo met daarin de opties voor het beeldscherm(en) etc.
Kan het de voeding zijn die te zwak is?

een voeding van 500 watt minimaal is wel verreist ja! Nu ik dus even goed kijk naar je voeding is het ook handig om hier bijv. een xfx 550w in te monteren goedkoop en goeie prestatie.

Op de site van AMD staat het minimale aantal W dat je nodig hebt: Klik

Laatst bewerkt:
Ik heb nu een be quit 450 wat.
Ik kan een 750 wat gamer voeding halen voor 60 euro ongeveer bij een pc winkel in mijn buurt.
Maar het kan dus aan de voeding liggen dat die prestaties zo slecht zijn?
Wat ik wel raar vind is dat die het dan die 1e enkele keer zo super deed.

Kijk wel even of de voeding gecertificeerd is (80 plus is het genaamd). Anders is de voeding niet efficient is.

Eigenlijk geen een van de voedingen.
- Staat niet bij of ze 80 plus gecertificeerd zijn.
- En kan de merken niet echt lijken wel wat oudere producten.

Kijk hier eens naar: klik

Gebruik deze Voeding op een ongeveer gelijk systeem als jij hebt: Klik

Ja die is wel goed corsair is nog een goed merk (heb ik per ongeluk overheen gekeken). Maar dit is dan ook de enigste die ik uit dat rijtje zal halen.

ik weet zo niet of het nog meer kan zijn, maar het mininmale wat je nodig hebt voor de 7870 is 500w. Dus dit is al een goed begin en als je iets meer gaat vragen van je computer gaat het waarschijnlijk oplopen in uitvallen van de pc.

ja dat klopt idd.
Maar heeft het of zou het idd het probleem kunnen zijn omdat de prestaties zo slecht zijn en 1 enkele keer goed?

Dat weet ik zo niet maar een voeding die het minimale van je systeem niet haalt is ook niet goed. Heb mijn pc een keer op een 380w voeding laten draaien en viel gelijk uit.

ok dankjewel voor de info.
Ik koop straks een nieuwe voeding en hoop dat het probleem er dan mee is verholpen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan