lage frequentie

Status
Niet open voor verdere reacties.

sebastian89

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2007
Geachte leden,

ik heb vandaag XP home edition op een pc geinstalleerd, maar nu is de vernieuwings frequentie heel laag, als ik bijvoorbeeld naar beneden scroll in word/ firefox oid. dan gaat dat heel hakkerig, niet zo soepel en mooi geleidelijk zoals ie eerst was ( met XP professional)

waar ligt dit aan?
moet ik bepaalde instellingen wijzigen?

beeldscherm resolutie heb ik gewijzigd na installatie van 800x600 naar 1024x768, maar dat moet geen probleem zijn.

verder heb ik nog een videokaart die los zit van een motherboard, moet ik het probleem hier zoeken?

ik heb er niet zoveel verstand van (zoals miss blijkt) maar ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen

PS, na het installeren van windows en beeldscherm resolutie wijzigen heb ik verder nog niets gedaan.

Hoi,

Over het algemeen ligt dat aan dat je nog geen videokaart drivers hebt geinstalleerd heb je al gekeken bij apparaat beheer of er gele uitroeptekens staan.

Modag

(0) Chipset drivers installeren)
1) Videokaartdrivers installeren.
2) Resolutie / kleurdiepte instellen.
3) Vernieuwingsfrequentie instellen.

Google :p.

Apparaatbeheer -> configscherm -> apparaatbeheer.

Frequentie -> configscherm -> beeldscherm -> laatste tabblad -> geavanceerd, knop onderaan, -> 2e tabblad (is uit m'n hoofd allemaal want ik werk nu op Vista niet op XP).

Drivers zijn in orde?(!)

Hoi,

Rechtermuisknop deze computer- eigenschappen-apparaatbeheer
En vernieuwingsfrequentie volgens mij bij de eigenschappen monitor.

Modag

Laatst bewerkt:
bedantk voor de hulp echt, maar ik kan apparaatbeheer op die manier niet vinden zoals jij bedoelt Modag en PC_XP,

in vista (mn laptop, waar ik nu op zit) lukt dat wel. :(

XP --> configscherm --> klassiek configscherm,
Zelfde stappen volgen.

ook niet,

ik denk dat ik al weet wat het is. ik moet m nog activeren, nu heeft het systeem nog een "handicap" ofniet, ik bedoel ik kan nog niet ALLES doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan