Lage netwerksnelheid, zelfs bij nieuwe router

Status
Niet open voor verdere reacties.

DefectGun

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2011
Best Helpmij'ers,

Omdat ik al een hele tijd last heb van een slecht signaal en traag internet, heb ik vandaag een nieuwe router gekocht, in de hoop op beter internet.
Het bleek echter niet wat ik had verwacht, het internet is nog steeds traag (down. 2.79Mbps) en nog steeds een slechte verbinding (2 streepjes of lager).
Graag zou ik willen weten waar dit aan ligt. De internetsnelheid is nu zelfs nog lager dat die hij eerst was :(

Details:
-Het enige wat mij en de router scheidt, is een stukje van de woonkamer, maar dat is maar ong. 10 meter en 2 muren.
-Zowel de router als de wifi adapter is 802.11n
-De ISP is KPN

Met vriendelijke groet,

DefectGun

Wat is de download en upload snelheid van je abonnement?
Wat is de snelheid wanneer je naast de router gaat zitten?
Staat de router vrij (niet in een meterkast o.i.d.)?

Probeer indien mogelijk ook even om de snelheid bekabeld te testen dan weet je meteen of het in de draadloze verbinding zit.

Hoe aktueel is je abbonnement?
Ik vraag het omdat ik sinds kort mijn oude abbo heb ingewisseld voor een eigentijdse variant...
Nu heb ik een wifi modem - dus geen router meer nodig ( en die moet er ook niet tussen, dat geeft vertraging).
Ik zit zo'n 7 meter van mijn modem vandaan en met mijn EnGenius wireless lan adapter heb ik nu een goeie ontvangst en een goeie snelheid.
NB De beloofde snelheid door je provider moet je ongeveer halveren als je draadloos werkt...

sxxs

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan