Lage resolutie in programma's na update naar W8.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

snellejelle72

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 aug 2012
Berichten
4
Beste Helpmij leden,

Na lang wikken en wegen heb ik toch besloten om de update naar Windows 8.1 uit te voeren.
Ging voorspoedig en was blij verrast dat alle programma die ik noodzakelijk nodig ben ook gewoon goed functioneren in Windows 8.1

Maar na het open van bepaalde programma's ben ik toch lichtelijk teleurgesteld, namelijk sommige programma's( lees chrome en steam) worden in lage resolutie weergegeven.
Nu dacht ik misschien dat de Windows 8 versie verschilt met die van 8.1 dus verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd maar het maakt geen verschil.

Na een klein testje wordt het verschil in resolutie duidelijk weer gegeven.
Hieronder de afbeeldingen van de test (verschillende browsers bij dezelfde site):
Helpmij Chrome.jpgHelpmij Firefox.jpg
Ook Windows verkenner wordt "aangetast", als ik iets wil uploaden ziet het venster er ook wazig uit(normaal is dit gewoon scherp).
Ik weet dat deze foto's ook zeker niet scherp zijn maar het verschil in grootte is duidelijk zichtbaar.

Mijn systeem:
Acer Aspire V3-571G-53236G50Maii
Intel® Core™ i5-3230M
Nvidia® GeForce® 710M

Met vriendelijke groet,
Jelle Hegeman
 
Hi snellejelle72!
De enige verklaring die ik voor je probleem heb is dat de dpi is aangepast tijdens de upgrade. Op een computer van een vriend was na een upgrade naar 8.1 ook opeens de dpi veranderd. Je kunt de dpi aanpassen door naar Configuratiescherm\Vormgeving en persoonlijke instellingen\Beeldscherm te navigeren. Hier staat waarschijnlijk de dpi op meer dan 100%. Als je 100% aanklikt en op toepassen drukt zijn waarschijnlijk je problemen verholpen (opnieuw aanmelden vereist)!
 
Nieuwsgierige ikke wilde ook even Driverbooster installeren, maar meteen weer verwijderd. Het kan toevallig zijn, maar ik was na installatie en de-installatie van dit programma opeens heel wat google chrome extensies en zelfs een nieuwe startpagina rijker. Niet echt om blij van te worden. Fijn dat het bij dylan wel heeft geholpen in ieder geval.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan