Lage snelheid Netgear WNDR3700v2

• Onderwerp starter Onderwerp starter Emmel
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Emmel

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2012
Hoi,

Ik heb een Netgear WNDR3700v2 router (firmware up-to-date), voor draadloos 2,4Ghz (b/g/n) ingesteld 130Mbps.
Wanneer ik met SSIDer controleer welke kanalen in mijn buurt gebruikt worden zie ik, dat mijn router een max rate heeft van 54(N).
Er zijn drie snelheden mogelijk onder B/G/N: 54, 130 en 300, maar in de help-functie wordt aangegeven dat voor b/g/n/ in de praktijk 130Mbps het maximum is.
Ik had eerst 300Mbps ingesteld, maar heb dat dus gewijzigd naar 130.
Desondanks komt de max-rate in SSIDer niet hoger dan 54 .....

Ik heb ook een Airport express. Wanneer ik die aansluit, krijg ik wel een hogere snelheid, namelijk 144 (N).

Is mijn vermoeden juist, dat er dus iets met de Netgear router aan de knikker moet zijn?
Het moet toch mogelijk zijn om een hogere snelheid met deze router te krijgen? In de specs wordt zelfs aangegeven dat voor 2,4Ghz 300Mbps, en voor de 5Ghz-band 600Mbps mogelijk zou moeten zijn.
Maar dat haalt hij dus kennelijk bij lange na niet.

Laatst bewerkt:
kan je wifi adapter uberhaupt wel het N signaal aan?

het moet van beide kanten komen niet alleen je router maar ook je pc/laptop noem het maar op moet ook het N protocol ondersteunen

Dat is nou jammer ..... als de vraag nog onbeantwoord is, is de kans op een adequate reactie groter.
Uit mijn verhaal had je op kunnen maken dat ik 'überhaupt' een N-netwerkkaart heb (want anders kan in SSIDer de spec (N) bij de max rate niet worden gegeven.
En een zinvolle reactie op mijn routerprobleem heb jij natuurlijk niet .......

nee jij wilt natuurlijk alleen de reactie horen die 100000% accuraat is

als je de huis regels had gelezen dan had je geweten dat dit een vrijwilligers fora is en dat het hulp niet door betaalde word aangeboden
wellicht de volgende keer wat netter omgaan met helpende ook al is het advies/hulp verkeerd

mijn reactie was dat in ieder geval niet en ook zo ook niet bedoeld!
ik wens je suc6 met je probleem:thumb:

Laatst bewerkt:
als je een G-netwerkkaart hebt kun je nog steeds netwerken zien die b/g/n-ondersteunen, maar een N-netwerk kun je dan alleen maar gebruiken met maximaal 54mbps.
het kan ook zijn dat er een G apparaat is verbonden met je netwerk, en dat daardoor je hele netwerk wordt verlaagt naar G snelheid.

Laatst bewerkt:
Hai Dennis,

Ik begrijp wat je bedoelt, alleen: als je in SSIDer de max rate van de verschillende gedetecteerde netwerken ziet, staat er achter die snelheid bij bepaalde netwerken tussen haakjes een N.
Welnu, die N wordt niet weergegeven als je SSIDer gebruikt met een netwerkkaart die alleen G ondersteunt. Dat wilde ik er dus naar 'firestorm' mee aangeven.
Dus was uit mijn topic te herleiden dat ik in mijn laptop wel degelijk een wireless N netwerkkaart heb zitten.

Blijft dus mijn vraag: hoe kan het dat - ondanks de instelling van 130Mbps in de setup - toch maar 54 (N) wordt gesignaleerd in SSIDer.
Het is trouwens ook merkbaar: wanneer ik - zoals aangegeven - de Airport - 144 (N) - in plaats van de Netgear aansluit is de verbinding aanmerkelijk verbeterd.

Groet, Emmel

Laatst bewerkt:
Wat is je tweede kanaal? is je laptop wel ingesteld voor europa? Als de router een (exclusief) europees tweede kanaal kiest en je laptop is niet ingesteld om deze te ontvangen ben je dus een kanaal kwijt.

Hoi,

Ik werd door watchdoc benaderd: of de vraag al is opgelost ...... nou, nee dus.
Op de vraag van wampier slechts een kort antwoord:
Alles staat goed ingesteld en ik krijg met de apple-airport dan ook inderdaad de 'goeie' verbinding 144 (N)
Ik heb inmiddels de Netgear-router gereset en er verder niets op aangesloten (reactie Dennis) ...... echter, nog steeds een weergegeven rate van 54 (N).
Rara ......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan