Lagere downloadsnelheid door router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gastjuh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 aug 2009
Berichten
4
Hoi,

Door het aansluiten van mijn router gaat mijn downloadsnelheid ineens zeer sloom, maar de signaalsterkte is wel gewoon hoog. De downloadsnelheid is nu onder de 50 kb/s.

Ik google'de op dit probleem en kwam dit tegen:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hoi.

Sinds enkele dagen heb ik Alice Comfort. Wanneer ik mijn laptop aansluit via een lan kabel, dan haal ik met altbinz een downloadsnelheid van 1600kB/s. Lekker snel dus! Gisteren heb ik echter een draadloze router aangesloten (Sitecom WL-600). De downloadsnelheid bedraagt nu nog maar ca. 600 kB/s. Wat verder opvalt is dat er niet meer via 3 kanalen gelijktijdig data binnengehaald wordt (instelling altbinz). Vermoedelijk wordt de lagere downloadsnelheid veroorzaakt door een instelling op de router, maar ik kan het niet vinden.

Heeft iemand een idee waardoor het problee veroorzaakt kan worden?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Helaas is op dat forum niet geantwoord. Frapant is dat ik precies hetzelfde lijk te hebben, ik gebruik ook alice in combinatie met een sitecom router. Weet iemand waar aan dit kan liggen?

Bij alletwee de aangesloten laptops is dit het geval, en deze hebben beiden met andere netwerken dit probleem niet. Help me plz!

Bedankt
 
Heb je de firewall in de router al 's gecheckt? Misschien dat dit het trage netwerk veroorzaakt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan