Lagere downloadsnelheid na installeren Windows 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

Casjebasje

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2007
Hoi!

Ik heb eergisteren Windows 8 geïnstalleerd op mijn HP Pavilion g6-laptop. Ik maak gebruik van het internet via het ethernet. Voor de installatie van het nieuwe besturingssysteem had altijd een snelheid van 6Mb, nu nog maar 1,5Mb. De server-instellingen van Eweka (mijn usenet-provider) zijn hetzelfde, dus daar lijkt volgens mij het probleem niet te zitten...

drivers al geïnstalleerd? Zo niet, altijd even doen ;)

Ook als de driverslijst enkel een wireless-driver bevat, en ik internet via ethernet..?

dan zit die waarschijnlijk tussen je chipsetdrivers, die zijn hoe dan ook essentieel!

Ik kijk nu naar een bloatware-lijst van hetzelfde laptop-model van een andere gebruiker. Ik zie daar Cisco op staan, en twee programma's van Realtek, betreffende netwerkfuncties. Allebei maar opzoeken, downloaden en installeren, of een van de twee?
19919iBD582FD44D57BD3D.jpg

kijk op de website van HP voor de juiste drivers. Daar voor jouw laptop alle drivers installeren die daar gegeven worden, utilities e.d. zijn niet nodig ;)

EDIT: drivers installeren is overigens een essentieel iets elke keer als je windows opnieuw installeert!

Laatst bewerkt:
Nee, heb beide Realtek-drivers geïnstalleerd, maar het heeft geen effect op mijn downloadsnelheid...

heb je ook de chipsetdrivers geïnstalleerd? Die zijn veel belangrijker.......

Heb ik je al gezegd: alles behalve de utilities. Kijk ook eens onder windows 7 drivers, dan zie je deze voor je LAN: klik

Tis alleen raar dat er geen chipsetdrivers door HP geleverd worden..... Mogelijk zijn je chipsetdrivers deze: klik

Pfft, ook al niet... Ik word er echt moedeloos van. :( Een andere suggestie, K1pje?

hmm ok, dat is dan consistent, maar zo te zien moet jij 50Mbit down/5Mbit up hebben?

Dit is wel een beetje vreemd dan, het lijkt alsof de drivers nog niet goed werken onder windows 8 ofzo....

Bleek nergens aan te liggen eigenlijk. Ik had blijkbaar een ongelukkig moment van de dag uitgekozen. 's Avonds was er niets meer aan de hand. Al de moeite voor niets. Toch nog bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan